دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 خرداد 1394 - 09:37

هشدار مسکو به پنتاگون: ارسال تسلیحات مغایر با منافع سیاسی مردم اروپاست

در ادامه واکنش‌های مسکو به خبرهای منتشرشده درباره اقدام آمریکا برای ارسال تسلیحات و استقرار انبار تسلیحات در شرق اروپا، وزارت امور خارجه روسیه هم به واشنگتن هشدار داد.
کد خبر : 23526

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از ریانووستی، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای درباره اقدام آمریکا برای ارسال سلاح به کشورهای اروپای شرقی هشدار داد.


در حالی که تنش‌ها بین آمریکا و روسیه بر سر اوکراین همچنان ادامه دارد، چند روز قبل رسانه‌های آمریکایی از تصمیم واشنگتن برای ارسال سلاح و استقرار انبار تسلیحات در شرق اروپا خبر دادند.


یک عضو دولت آمریکا اطلاعات منتشره در روزنامه نیویورک‌تایمز در خصوص تصمیم آمریکا برای استقرار انبار تسلیحات و تجهیزات نظامی در شرق اروپا و کشورهای حوزه دریای بالتیک به منظور اطمینان‌بخشیدن به متحدان خود و پیشگیری از آنچه تهاجم جدید روسیه خوانده می‌شود، را تأیید کرد.



این خبر با واکنش مقامات مسکو روبه‌رو شد. ژنرال «یوری یاکوبوف» از مقامات ارشد وزارت دفاع روسیه دوشنبه در اظهاراتی اعلام کرد: «استقرار سلاح‌های سنگین آمریکا در کشورهای حوزه دریای بالتیک و اروپا تهاجمی‌ترین اقدام صورت‌گرفته از سوی وزارت دفاع آمریکا و ناتو از زمان وقوع جنگ سرد است و روسیه گزینه‌ای جز افزایش نیروها و پرسنل نظامی خود در بخش غربی ندارد».


وزارت امور خارجه روسیه هم روز گذشته در بیانیه‌ای نسبت به اقدام آمریکا و ناتو در شرق اروپا و منطقه بالتیک هشدار داده است.


در این بیانیه آمده است: «این اقدام، خطرات استراتژی نظامی آمریکا درباره جان‌بخشی به توسعه ناتو به سمت شرق را افزایش می‌دهد؛ استراتژی‌ای که مغایر با واقعیت و منافع سیاسی مردم اروپاست».


وزارت امور خارجه روسیه در ادامه انتقاداتش همچنین اقدام اخیر آمریکا و ناتو را تضعیف و نادیده گرفتن قرارداد و توافق امضاشده سال 1997 روسیه-ناتو برای برقراری روابط بین این دو است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب