دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 آذر 1396 - 15:43

حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در صحن شورا

اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر تعامل سه جانبه میان شورا،شهرداری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون ‎تحول فرهنگی شهر تهران تاکید کردند.
کد خبر : 235211

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی با اشاره به نامه‌ای که در آغاز فعالیت شورای شهر پنجم مبنی بر اعلام آمادگی وزارت ارشاد برای همکاری با شورای شهر و شهرداری توسط وزیر فرهنگ صادر شده بود، گفت: اگرچه چنین نامه‌ای چندان متعارف نبود اما نشان از توجه جدی وزارت فرهنگ به ضرورت و اهمیت همکاری این وزارتخانه با مدیریت شهری تهران در حوزه فرهنگی داشت.
‎وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پس از استقرار شورای رویکرد ما ایجاد حلقه ارتباطی مناسبی با شهرداری بود و با امدن آقای صالحی امیری به حوزه فرهنگی اجتماعی شهرداری این نقاط اتصال برای آغاز همکاری های روشن تر و موثر تر فراهم شده است.
‎وی افزود: با نگاه فرهنگی و اجتماعی و نه صرفا خدماتی به شهرداری می‌توان مناسبات بین شهرداری تهران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را به مناسبات حداکثری تبدیل کرد و در سطوح مختلف می‌توان افق همکاری‌ها را گسترش داد.
‎وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: حفظ و توسعه زیر ساخت‌های فرهنگی و هنری و بازآفرینی‌ها و حمایت از فعالان فرهنگی هنری و حوزه‌های موثر در این عرصه که دامنه‌ای بسیار گسترده و قابل توجه دارد از اهمیت برخوردار است.
‎وی اهمیت به حوزه آموزش و پژوهش را متذکر شد و گفت: در بخش حوزه‌های آموزش و پژوهش‌های فرهنگی و هنری که هم ما و هم شهرداری در آن فرصت‌های خوبی داریم برای کار و همکاری قابل توجه است و باید آن را تقویت کرد.
‎صالحی تاکید کرد: فرهنگ شهروندی تهران هم برای تهران و هم در سطح کشور مهم و ‎موثر است و سرفصل‌های دیگری که باید به آن بپردازیم.
‎وی افزود: در شورای شهر و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سازو کارها و مجموعه‌های فرهنگی و هنری خوبی وجود دارد. معاونت‌ها و سازمانهای زیر مجموعه وزارتخانه می‌توانند نقش و کارکرد خوبی ایفا کنند و با اتصال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شهرداری تهران و قوی و موثر بودن آن که به سرعت باید وارد حوزه عملیاتی شود افق همکاری های بسیار وسیعی پیش رو خواهد بود.
‎وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: نشست با شهردار و معاون فرهنگی اجتماعی و اهمیت تعامل و پشتیبانی شورا در کمک به رفع کندی‌ها و تسریع در انجام کار بسیار مفید و سرآغاز خوبی است و این همکاری‌ها در دو سطح تعامل با خود شورا و نیز با شهردای در نشست با شورای معاونین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قابل پیگیری است. بحث افق فرهنگی هنری و استراتژی‌های شهر تهران می‌تواند در نشست با شورای معاونین باز و بررسی شود و اولین نشست می‌تواند ظرف دو هفته برقرار شود.
‎وی افزود: در حوزه مطالعات پژوهش‌ها نیز ارتباط موثری بین پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات و مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران می تواند برقرار شود.
حق شناس: استراتژی فرهنگی واجتماعی شهر در حال تدوین است
‎در این دیدار رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی اعضا و کمیته‌های زیر مجموعه کمیسیون را معرفی کرد و بر ضرورت شکل گیری مثلث همکاری میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، شهرداری و شورا تاکید کرد.
‎ محمد جواد حق شناس گفت: استراتژی‌های حوزه‌های زیر مجموعه کمیسیون فرهنگی شامل استراتژی‌های فرهنگی، اجتماعی، هنری، ورزشی، میراث فرهنگی و گردشگری کمیسیون برای تهران در حال تدوین است.
‎وی به برخی مسئولیت‌های مشترک بین وزارت فرهنگ و مدریت شهری تهران از جمله برج آزادی و برخی موزه‌های شهر مثل موزه هنرهای معاصر و خانه هنرمندان، موضوع کتابخانه‌ها و مراکز سینمایی بزرگ و زمینه همکاری‌های مشترک اشاره کرد و گفت: می‌توان با برنامه ریزی در چارچوب منطقه ۶ و ۱۲ و تالار وحدت و خانه هنرمندان نقطه ثقل و گسترشی برای فعالیت‌ها و پیشبرد برنامه‌های فرهنگی هنری و اجتماعی ایجاد کرد.
‎وی جایگاه منطقه ۶ تهران در حوزه فرهنگی و هنری را مورد تاکید قرار داد و خواستار مشارکت جدی معاونت‌های مربوطه وزارت فرهنگ در ایجاد قطب فرهنگی هنری با ویژگی رونق اقتصادی با محوریت منطقه ۶ تهران شد.
‎وی در ادامه ضمن تایید مباحث وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد‌: تشکیل مثلث شورا، شهرداری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند راه گشا باشد و مناسب است میزبانی جلسات را وزارت فرهنگ و ارشاد به عهده گیرد.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از طرف ریاست و اعضای شورای شهر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دعوت کرد تا در صحن شور ای شهر برای طرح دیدگاه‌های مرتبط خود حضور بهم رساند و آقای صالحی نیز امادگی و استقبال خود را اعلام کرد.
همچنین در این دیدار الهام فخاری، رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به ماموریت‌های این کمیته گفت: در کمیته اجتماعی نه فقط آسیب‌های اجتماعی بلکه کنش‌ها و پویایی‌ها و شادابی‌ها و مشارکت‌های اجتماعی و گروه‌های مرجع را در دستور کار داریم.
وی گفت: تهران در حالی که جز شهرهای پر آسیب است ولیکن پر از فرصت‌ها نیز هست و چه بسا ایده‌ها و موضوعات مشترکی را بتوانیم با هماهنگی شورا و وزارت ارشاد پیش ببریم.
وی افزود: بحث فضاهای شهری، ایده دولت - شورا و نوآوری‌های جدید می‌توان مورد توجه قرار گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته