دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آذر 1396 - 00:01
تکرار/یوسفیان ملا در گفت‌وگو با آنا:

مسئولان دولتی به‌جای پاسخگویی منتقد می‌شوند/ستاد اقتصاد مقاومتی خروجی شاخصی نداشته است

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: ارکان دولت که خودشان مسئول هستند و باید پاسخگوی عملکردشان باشند تا از آنها سوال می‌شود، خودشان بزرگترین منتقد می‌شوند در صورتی‌که باید پاسخگوی مطالبات مردم باشند.
کد خبر : 235195

عزت‌الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، درباره مشکلات اقتصادی و راهکارهای برون‌رفت از آن اظهار کرد: برخورد با مشکلات اقتصادی به گونه‌ای شده است که مسئولان مشکل را فدای مشکلی دیگر و به بیانی "دفع فاسد به افسد" می‌کنند. متاسفانه همه می‌دانند مشکلات کشور چیست و حتی راهکار آن را می‌دانند و در مجامع گوناگون به خوبی آن را بیان‌می‌کنند اما زمانی که صحبت از مشکلات می‌شود و باید پاسخگو باشند، مسئولان از آن سوی میز به این سمت می‌آیند و خودشان انتقاد کننده می‌شوند و معلوم نیست مخاطب آنها کیست؟


نماینده مردم آمل در مجلس و عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی ادامه داد: مقام معظم رهبری خرداد امسال در دیدار با مسئولان نظام، پس از ارائه سخنرانی رئیس‌جمهور که مشکلات اقتصادی کشور را بیان می‌کرد، خطاب به ایشان گفتند: «رئیس‌جمهور محترم در سخنانشان مواردی را گفتند که «باید بشود» اما مخاطب و مجریِ عمده این موارد، خود ایشان و تیم کاریِ دولت هستند.»


وی تصریح کرد: اکنون هم می‌بینیم که همه ارکان دولت که خودشان مسئول هستند این کار یاد گرفته‌اند و تا از عملکردشان سوال می‌شود خودشان بزرگترین منتقد می‌شوند، در صورتی‌که باید پاسخگوی مطالبات باشند.


دولت بازنشسته‌ها را بکارگیری نکند


یوسفیان ملا گفت: مردم باید برون‌رفت از مشکلات اقتصادی را لمس کنند، به عنوان نمونه یک ستاد برای "اقتصاد مقاومتی" تشکیل شده است اما عملا این ستاد خروجی شاخصی نداشته است که به مردم بگوئیم این اشتغال‌زایی یا تولید داخلی نتیجه اجرای برنامه‌ریزی در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی است اما هرچه می‌گذرد مردم گرانی و سختی را بیشتر را لمس می‌کنند تا آرامش و ارزانی را.


عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی افزود: راهکار برون‌رفت از مشکلات اقتصادی این است که مسئولان وقت بگذراند و خود را با مشکلات مردم آشنا کنند و واقعا به فکر درمان باشند، به عنوان مثال در موضوع استخدام می‌گویند که دولت دیگر استخدام ندارد اما زمانی که یک دختر دانشجو سال‌ها به دانشگاه رفته و دکتری تاریخ یا علوم سیاسی و ادبیات گرفته است، کدام واحد تولیدی او را استخدام می‌کند؟ جایی جز دستگاه‌های دولتی برای چنین رشته و تخصص‌هایی مناسب نیست مگر اینکه واحدهای فرهنگی بخش خصوصی گسترش پیدا کند.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که متوجه دولت است این است که دولت نیروهای مسن و از رده خارج را مجددا به‌کارگیری می‌کند در صورتی که می‌توانند به جای آن‌ها دهها نیروی جوان را استخدام کند، وقتی وزارتخانه‌ها این کار را می‌کنند مجلس هم مجبور است قانون عدم بکارگیری بازنشستگان را تصویب کند اما در اجرای آن هم مشکلاتی پیش می‌آید که دست همه بسته می‌شود.


یوسفیان ملا تاکید کرد: بازنشسته‌ها، دوران خدمتشان و فعالیت‌شان به پایان رسیده است و باید جای خود را به جوانان بدهند تا نیروهای تازه نفس به دستگاه‌های دولتی تزریق شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته