دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 آذر 1396 - 09:00
سیدمحمد حسینی در گفت‌وگو با آنا:

رسانه‌ها عظمت پایان فتنه داعش در منطقه را تبیین کنند/ عزت، سرافرازی و منافع ملی ما در گرو مقاومت است

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب با بیان اینکه این پیروزی بزرگ یکبار دیگر ثابت کرد که استقامت و پایداری حرف آخر را می‌‍زند، گفت: رسانه‌ها موظفند مردم را متوجه ابعاد این پیروزی با عظمت و پایان فتنه بزرگ داعش در منطقه‌ و جهان کنند.
کد خبر : 234979

سید محمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامى در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب خبرگزاری آنا، پیروزی رزمندگان مقاومت بر تکفیری‌ها و حامیان آنها را موفقیتی بزرگ و بسیار با ارزش دانست و اظهارداشت: این پیروزی‌ را تنها می‌توان با پیروزی‌های ملت ایران در دفاع مقدس و به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی مقایسه کرد.


وی با بیان اینکه عظمت این فتح و ظفر تنها معطوف به نابودی خلافت و سیطره گروه تروریستی-تکفیری داعش نیست، تصریح کرد: کشورهای مرتجع عرب و در راس آنها عربستان سعودی، باهمراهى و حمایت‌های پیدا و پنهان صهیونیست‌ها و آمریکا تمام توان خود را برای بقای داعش بکار گرفتند زیرا در واقع داعش محصول و دست پرورده خود آنهاست همانگونه که خانم هیلاری کلینتون و حتى ترامپ در دوره تبلیغات ریاست جمهوری به این واقعیت اذعان نمودند؛ لذا شکست داعش در وهله اول شکست مفتضحانه‌ای برای سردمداران و حامیان عبرى، عربى و غربى ّآنان محسوب می‌شود.


مدعیان ائتلاف علیه تروریست نفت داعش را می‌خریدند


سینى به ادعاى دروغین آمریکا در ائتلاف با ده‌‌ها کشور علیه داعش اشاره کرد و بیان داشت: با تبلیغات گسترده اعلام و ادعا کردند می‌خواهیم با تروریست مبارزه کنیم! مبارزه‌ای که به بیان خودشان حدود 30 سال طول می‌کشید. البته این اظهارات صرفا ابزارى برای فریب افکار عمومی بود. چرا که آمریکا و رژیم کودک‌کش اسرائیل خودشان حامیان مالی، اطلاعاتی و تجهیزاتى تروریست در عراق و سوریه بودند.


عضو شوراى مرکزی جبهه مردمى نیروهاى انقلاب تاکید کرد: علی‌رغم فضای ایران هراسی که در سطح جهانی وجود داشت و سعی داشتند جمهوری اسلامی را تروریست منطقه‌ای معرفی کنند و در داخل نیز برخی سیاست‌بازان همواره آیه یأس می‌خواندند و مبارزه را بی‌فایده می‌دانستند و معتقد بودند باید واقعیت و وضع موجود منطقه را بپذیریم و برای بعد از بشار اسد فکری بکنیم؛ اما به فضل الهى باهدایت‌های داهیانه رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی معجزه بزرگ پایان خلافت داعش و سیطره دولت به اصطلاع اسلامی عراق و شام رقم خورد.


این استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه در آن شرایط دشوار که داعشی‌ها تا دروازه‌ بغداد و دمشق پیش رفته بودند و مناطق بسیاری را اشغال کرده بودند، برخی سیاسیون و گروه‌های سیاسی در داخل سعی داشتند نگاه نظام و رهبری را تضعیف کنند، اظهارداشت: با تاکید و فرمان قاطع رهبر معظم انقلاب بر مقاومت و بافرماندهی شجاعانه و مدبرانه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی مقابله‌ای تمام عیار آغاز شد و بزرگ‌مرجع تقلید حضرت آیت‌الله سیستانی هم در این زمینه نقش بسزایی داشتند و با شکل‌گیری حشدالشعبی و نیروهای مردمی در سوریه و همکاری جوانان برومند حزب‌اللهِ قهرمانِ لبنان، شاهد افول داعش و عقب نشینی آنها بودیم تا اینکه آخرین دژ گروه تروریستی داعش که بوکمال بود چند روز پیش به تصرف رزمندگان در آمد.


حرف آخر در سوریه را مقاومت زد


سیدمحمد حسینی با بیان اینکه این پیروزی بزرگ یکبار دیگر ثابت کرد که استقامت و پایداری حرف اول و آخر را می‌‍زند، گفت: کسانی‌که معتقد بودند باید شرایط منطقه را بپذیریم و مذاکره کنیم، اگر نظام به نظر آنها عمل می‌کرد، قطعا با مذاکره چنین نتیجه‌ای عاید مردم مظلوم عراق و سوریه نمی‌شد و امروز می‌بایست هزینه‌های بسیاری می‌پرداختیم، در حالیکه با مقاومت و هزینه به مراتب کمتر، یک خطر و فتنه بسیار بزرگ از سرجهان اسلام دفع شد.


عضو هیئت رئیسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب تاکید کرد: در بحث مقاومت در سوریه و عراق، فقط دفاع از حریم اهل بیت(ع) و مردم مظلوم سوریه و عراق مطرح نبود، بلکه در واقع از حیثیت و منافع ملی کشورمان نیز دفاع کردیم. چرا که یک دولت تروریستی قدرتمند در مرزهای ما در حال شکل‌گیری بود که قطعا پس از استقرار و تثبیت، بلافاصله در مرحله بعد سراغ ایران اسلامی می‌آمدند و خودشان هم بارها اعلام کرده بودند که هدف بعدی ما قم، تهران و خراسان است ودرواقع آنها می‌خواستند برکل جهان اسلام سیطره پیدا کنند!


جنگ با داعش دشوارتر از دفاع مقدس بود


وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم، بیان داشت: باید بپذیریم پیروزی‌ و فتحى که محور مقاومت به رهبری ولی امر مسلمین جهان و فرماندهی سردار سلیمانی مقابل گروه تروریستی داعش به دست آورد، بسیار بزرگ،با عظمت و چه بسا دشوارتر از دفاع مقدس بود. چرا که برخی داعشی‌ها اعتقادی می‌جنگیدند؛ آنان 6 هزار نیروی انتحارى را بکار گرفتند و باعث شهادت و زخمی شدن هزاران انسان بی‌گناه شدند؛از طرف دیگر باید شهر به شهر، محله به محله و خونه به خونه با اینها درگیری صورت می‌گرفت تاپاکسازی شوند و اینک خدا را شاکریم که این پیروزی اعجاب آور به دست آمد.


حسینی وظیفه رسانه‌ها در تبیین این حرکت بزرگ را بسیار خطیر عنوان کرد و گفت: البته از برخی روزنامه‌ها که خودشان دائما در مقاومت تردید ایجاد می کردند و مسأله را به دولت بشار اسد محدود و به نوعی دعوت به سازش می‌کردند و دانسته یا ندانسته در جهت منافع غرب و آل‌سعود گام برداشتند، نمی‌توان انتظار چندانى داشت، اما بهرحال رسانه‌ها موظفند مردم را متوجه ابعاد این کار با عظمت و شکست فتنه بزرگ در منطقه و جهان کنند. این نصرت الهی بود که با ایثار و از خودگذشتگی امثال شهید همدانی، شهید حججی‌، عزیزان فاطمیون افغانستان و زینبیون پاکستان شامل حال جبهه مقاومت شد.


پایان کار داعش آل‌سعود را آشفته کرد


عضو شورای مرکزى جمنا تصریح کرد: پایان کار داعش چنان آل سعود را آشفته‌ کرده است که با اقدامات کور، سعی در ایجاد بلوا و آشوب در لبنان داشت و یا اقداماتی که در حمایت از استقلال اقلیم کردستان عراق انجام داد و خوشبختانه این تلاششان هم به جایی نرسید.


سیدمحمدحسینی با بیان اینکه امنیت، عزت، سرافرازی، صیانت ازمنافع ملی و پیشرفت کشور در گرو پاى بندى به این عهد و عزم و اراده و تداوم بخشى مسیری است که رهبر حکیم انقلاب ترسیم کرده اند، خاطرنشان کرد: امیدواریم رسانه‌ها هم وظیفه تاریخی خود نسبت به تقویت فرهنگ مقاومت، ایثار، فداکارى، مجاهدت در راه خدا و خدمت خالصانه به مردم را به خوبی نصب‌العین قراردهند؛ نه اینکه مانند برخی رسانه‌ها که در زمان مذاکرات در هر مرحله غوغا و جنجال برپا می‌کردند و با مبالغه و اغراق از دستاوردهای رؤیایى برجام فضا را پرمى‌کردند!و مع‌الأسف امروز حتى از زدن یک تیتر برای این پیروزی بزرگ شانه خالى می‌کنند در حالی که در قضیه برجام با نقض عهد مکرر آمریکایی‌ها مواجه شدیم، امابه یاری خداوند قادر متعال در این مقاومت و پایمردی به اهداف و دستاوردهای بی‌بدیلى دست یافتیم؛ از جمله آنها این بود که بار دیگر پوشالی بودن قدرت نظام سلطه، صهیونیزم بین الملل و ارتجاع عرب را به جهانیان اثبات کردیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته