دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال

جنگ پرسپولیس و پارس در جم/ گسترش استقلال به شرط شکست تبریزی‌ها

پرسپولیس برای آنکه قهرمان نیم‌فصل لیگ برترشود باید دومین باخت متوالی را به پارس جنوبی تحمیل کند.
کد خبر : 234897

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا: هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر امروز با برگزاری 4 دیدار به پایان می‌رسد که در مهم‌ترین و حساس‌ترین بازی این هفته پرسپولیس در ورزشگاه شهر جم به مصاف پارس جنوبی می‌رود. دیداری که برنده آن می‌تواند بیش از هر زمان دیگری به قهرمانی نیم‌فصل نزدیک شود. استقلال هم برای آنکه در میان تیم‌های تک رقمی جدول قرار بگیرید چاره‌ای جز پیروزی برابر گسترش فولاد ندارد.


پارس جنوبی جم - پرسپولیس


شگفتی‌ساز این فصل رقابت‌های لیگ برتر هفته قبل اولین شکست خود را تجربه کرد تا دیگر تیمی در لیگ بدون باخت نباشد. پارس جنوبی که بیش از هر زمان دیگری خود را در خطر از دست دادن صدر جدول می‌بیند باید برابر پرسپولیس برنده باشد تا بتواند با قهرمانی در نیم‌فصل شگفتی‌هایش را تکمیل کند. شاگردان مهدی تارتار با یک بازی بیشتر یک امتیاز بیشتر از سرخ‌پوشان تهران دارند و اگر در این بازی برنده شوند حتی برد پرسپولیس در بازی عقب‌افتاده برابر صنعت‌نفت آبادان هم نمی‌تواند این تیم را بالای پارس قرار دهد. برانکو ایوانکوویچ در این مسابقه دو هافبک موثر خود یعنی بشار رسن و فرشاد احمدزاده را در اختیار ندارد و این در شرایطی است که تارتار می‌تواند از همه بازیکنانش استفاده کند.


یکی از تصمیمات مهم برانکو در این بازی استفاده یا عدم استفاده از علیرضا بیرانوند است. دروازه‌بانی که پس از تساوی بدون گل هفته گذشته پرسپولیس برابر پدیده با هواداران این باشگاه دچار درگیری شد و حالا طرفداران پرسپولیس از دست او ناراحت هستند. به همین دلیل احتمال دارد تا برانکو از او استفاده نکند اما از طرف دیگر حساسیت مسابقه به حدی است که اگر رادوشوویچ درون دروازه قرار بگیرد و اشتباه تاثیرگذاری داشته باشد، برانکو زیرسوال می‌رود. باید دید سرمربی سرخ‌ها در نهایت چه تصمیمی برای انتخاب دروازه‌بان تیمش می‌گیرد.


ضمن اینکه فراموش نکنیم پارس‌جنوبی در این فصل در خانه تنها برابر پدیده یک امتیاز گرفته و دیگر بازی‌های خانگی‌اش را با برتری به پایان رسانده است.


سایپا- سیاه‌جامگان


حال و روز نامساعد مشهدی‌ها احتمال برتری نارنجی‌پوشان را در این بازی بیش از هر زمان دیگری کرده است. سیاه‌جامگان که با 8 امتیاز در قعر جدول رده‌بندی قرار دارد هفته قبل به لطف درخشش دروازه‌بانش یک امتیاز در خانه از استقلال گرفت ولی مشخص نیست این هفته هم این تیم بتواند مقابل سایپای 17 امتیازی به لطف نمایش فوق‌العاده دروازه بانش به امتیاز برسد. سایپا هفته قبل موفق شد نفت‌تهران را مغلوب کند تا بار دیگر خود را در میان تیم‌های نیمه بالایی جدول رده‌بندی قرار دهد. حالا شاگردان علی دایی می‌خواهند با عبور از تیمی که سرمربی‌اش در دو جلسه از تمرینات هفته قبل تیمش غیبت کرده و در مشکلات زیادی قرار دارد، برنده باشند تا جزو مدعیان ایستاده در رده‌های بالایی جدول باقی بمانند.


ذوب‌آهن - فولاد خوزستان


تقابل تیم‌های همواره مدعی لیگ برتر به طور حتم جذابیت‌های خاص خود را به همراه دارد. ذوب‌آهن که با امیر قلعه‌نویی هنوز نتوانسته خود را به جمع 3 تیم بالای جدول برساند هفته قبل در خانه سپیدرود به برتری دست‌ پیدا کرد تا ناکامی‌هایش در رسیدن به پیروزی را از بین ببرد و حالا با اندوخته 16 امتیازی به دنبال پیروزی بر فولاد 20 امتیازی است. فولادی‌ها که با آمدن سید سیروس پورموسوی این فصل بهتر از یکی دو فصل قبل عمل کرده‌اند، هفته قبل اولین شکست فصل را به تیم شگفتی‌‌ساز پارس جنوبی جم وارد کردند تا با 20 امتیازی که در کیسه دارند در اصفهان هم به دنبال 3 امتیاز مسابقه هستند.


یکی از نکاتی که جدال امروز فولاد و ذوب‌‌آهن را حساس‌تر کرده حضور اسماعیل شریفات و حمید بوحمدان در ترکیب سبزپوشان میزبان است. این دو بازیکن با وجود آنکه پورموسوی اعلام کرده بود به آنها نیاز دارند ترجیح دادند تا در فولاد نمانند و حالا برابر سرمربی قرار می‌گیرند که بدون آنها توانسته در امتیازگیری بهتر عمل کند. محمدرشید مظاهری درون دروازه ذوب‌آهن نیز یکی از بازیکنانی است که چند فصل پیش از فولاد به اصفهان آمد. محمدرضا حسینی غایب امروز امیر قلعه‌نویی است و او باید تیمش را بدون این بازیکن بچیند. برنده این مسابقه اگر سرخ‌پوشان اهوازی باشند که گام بلندی برای قرار گرفتن در میان 4 تیم برار نیم‌فصل اول برداشته‌اند و اگر ذوب‌‌آهن به 3 امتیاز مسابقه برسد که قلعه‌نویی بار دیگر دانش مربیگری‌اش را در لیگ برتر اثبات کرده است.


استقلال - گسترش فولاد تبریز


هر دو تیم در این فصل با مشکل بزرگی به نام عدم گلزنی مواجه هستند. آبی‌پوشان پایتخت که با 6 گل زده ضعیف‌ترین خط حمله این فصل لیگ را در اختیار دارد باید از گسترشی پذیرایی کند که با 8 گل زده حال و روز بهتری نسبت به استقلال در امر گلزنی ندارد. وینفرد شفر سرمربی آبی‌ها برای برتری برابر گسترش به غیر از پژمان منتظری مصدوم دیگر بازیکنانش را در اختیار دارد و در سمت مقابل هم نماینده تبریزی‌ها مصدوم خاصی ندارند. استقلال هفته پیش در خانه سیاه‌جامگان یک امتیاز گرفت تا با 13 امتیاز به دیدار شاگردان فیروز کریمی برود که از 2 بازی قبلی 6 امتیاز گرفتند و با اندوخته 14 امتیازی می‌خواهند در تهران هم به امتیاز برسند. محرومیت هواداران استقلال کار را برای این تیم دشوارتر کرده ولی آنها اگر می‌خواهند از جمع تیم‌های دورقمی جدول رده‌بندی جدا شوند باید هر 3 امتیاز دیدار خانگی برابر گسترش فولاد را به دست آورند.


اسامی داوران و برنامه مسابقات هفته سیزدهم لیگ برتر:


شنبه چهارم آذرماه
پارس جنوبی جم- پرسپولیس تهران/ ساعت ۱۵:۰۰- ورزشگاه تختی جم

اشکان خورشیدی – محمدرضا منصوری – رحیم شاهین – محمد ملکی – ناظر: محمود رفیعی


سایپـا تهران- سیاه‌جامگان/ ساعت ۱۵:۱۵- ورزشگاه پاس قوامین
رضا کرمانشاهی – تورج عیوض محمدی – ایوب غلامزاده – کمیل غلامی – ناظر : علیرضا کهوری


ذوب‌آهن اصفهان- فولاد خوزستان/ ساعت ۱۶:۳۰- ورزشگاه فولاد شهر
وحید کاظمی – هادی طوسی – فرهاد مروجی – جواد رحیم زاده – ناظر: سعید بطحایی


استقلال تهران- گسترش فولاد/ساعت ۱۷:۳۰- ورزشگاه آزادی
علی صفایی – رضا سخندان – علی دودانگه – محمدحسین ترابیان – ناظر: حسین عسکری


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته