دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آیت‌الله سبحانی:

علامه معرفت خدمات فراوانی به انقلاب اسلامی ارائه کرد

یکی از مراجع عظام تقلید گفت: آیت‌الله معرفت در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی حضور داشت و به این انقلاب خدمت کرد.
کد خبر : 234802

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در پیامی به همایش ملی آرای تفسیری علامه معرفت که در سالن همایش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، با اشاره به کتاب التمهید اظهار کرد: علامه معرفت کتابی به زبان عربی را در زمینه علوم قرآنی به نام التمهید به نگارش درآورد که این کتاب اکنون مورد مراجعه پژوهشگران قرآنی است.


وی ادامه داد: امام خمینی (ره) در شهر نجف اشرف آثاری داشت و علامه معرفت برخی از این آثار را به زبان عربی ترجمه کرد، آیت‌الله معرفت در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی حضور داشت و به این انقلاب خدمت کرد.


استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: انتشار آثار علامه معرفت تقدیر از علم است و برگزاری همایشی‌هایی برای تقدیر از این شخصیت قرآنی، موجب تشویق دیگران به پرداختن به علوم قرآنی می‌شود.


آیت‌الله سبحانی، پرداختن به علم را وظیفه مسلمانان دانست و تصریح کرد: مستشرقین در دو دهه اخیر با ایجاد اتاق‌های فکر به دنبال زدن پایه‌های اسلام بودند، آنها کتاب‌هایی را برای تضعیف اسلام نوشتند و علامه معرفت با جمع‌آوری شبهات مستشرقین در کتابی به این شبهات پاسخ داد.


وی در پایان خاطرنشان کرد: کتاب علامه معرفت در پاسخ به شبهات مستشرقین ارزش زیادی دارد، این شخصیت برجسته علوم قرآنی در دوره صدام از عراق به ایران آمد و با او در شهر قم همکاری‌های علمی داشتیم.


منبع: فارس


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته