دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 آذر 1396 - 14:19
معاون رئیس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان در گفت‌وگو با آنا؛

زمان زیادی نیاز است تا تفکرتکفیری شکست بخورد/ طالبان تمامیت‌خواه است

معاون رئیس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان درباره امکان تعامل نیروهای طالبان با دولت افغانستان گفت: «تفکر طالبان مبتنی بر تمامیت خواهی است. آن‌ها یا همه دولت را می‌خواهند و یا اینکه به سمت نابودی حرکت می‌کنند. این ساختار فکری طالبان است.»
کد خبر : 234756

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، در حاشیه برگزاری مراسم اجلاس جهانی محبان اهل بیت و مساله تکفیری‌ها محمد محقق، معاون رئیس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان در مصاحبه کوتاهی با خبرگزاری آنا به بررسی اوضاع جهان اسلام بعد از از بین رفتن گروه‌ تروریستی داعش و همچنین آینده طالبان در افغانستان پرداخت.
معاون رئیس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان درباره برنامه بعدی دولت‌های استکباری برای جهان اسلام بعد از فروپاشی داعش گفت: «شعری در میان برخی مردم افغانستان رایج است که می‌گوید به هر رنگی که خواهی جامه میپوش ... من از طرز خرامت می‌شناسم.»


محقق تصریح کرد: «اکنون اوضاع گروه‌های تکفیری اینگونه است و حالا چه در لباس داعش یا در لباس سایر گروه‌ها مثل جبهه النصره باشند یا با هر نامی در کشورهای مختلف شکل بگیرند هویت و ماهیت آنها مشخص است. هرچند در عراق و سوریه شکست خوردند اما به یک نام و رنگ دیگر ممکن است در جای دیگر دوباره ظهور کنند. تفکر داعش و تکفیری به زمان زیادی نیاز دارد که به شکست نهایی برسد.»
معاون رئیس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان در پاسخ به سوال دیگری پیرامون وضعیت نیروهای طالبان در آینده افغانستان و بررسی امکان تعامل نیروهای طالبان با دولت افغانستان تاکید کرد: «تفکر طالبان مبتنی بر تمامیت خواهی است. آنها یا همه دولت را می‌خواهند و یا اینکه به سمت نابودی خود حرکت می کنند. این ساختار فکری طالبان است. مگر اینکه معجزه‌ای رخ دهد و یا با افزایش فشارهای داخلی و خارجی آنها حاضر به صلح با دولت شوند که در این صورت اتفاق مثبتی رخ داده است. خدا کند که این اتفاق بیفتد ولی بنده به این موضوع خیلی امیدوار نیستم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته