دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 خرداد 1394 - 17:44

سردار دهقان: دولت یازدهم خشونت، فحاشی و بددهانی را تحمل نمی‌کند

وزیر دفاع با بیان اینکه «دولت یازدهم در شرایطی روی کار آمد که رکود کامل اقتصادی و تورم، فضای کسب وکار و اقتصاد جامعه را به‌شدت تحت تأثیر قرار داده بود»، تصریح کرد: دولت اجازه نداده است که فضای گفتمان‌های دولت بر مبنای بداخلاقی، بددهانی و بدزبانی باشد.
کد خبر : 23464

به گزارش گروه سیاسی آنا به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح شامگاه یکشنبه در آیین گرامیداشت حماسه انتخابات 24 خرداد در اصفهان افزود: دولت یازدهم در شرایطی روی کار آمد که رکود کامل اقتصادی و تورم، فضای کسب و کار و اقتصاد جامعه را به‌شدت تحت تأثیر قرار داده بود.


وی اظهار کرد: تا پیش از دولت یازدهم، نوسانات قیمت ارز و سیاستگذاری حوزه اقتصادی لحظه‌ای بود و کسی جرأت سرمایه‌گذاری در این فضا را نداشت.


وزیر دفاع خاطرنشان کرد: در شرایطی که تصمیم‌های زودگذر و پیامدهای آن سال‌های سال می‌توانست گریبان ملت را بگیرد، دولت یازدهم با پشتوانه و رأی مردمی روی کار آمد و آن فضای نامناسب را تغییر داد.


دهقان افزود: در شرایطی دولت یازدهم شروع به‌ کار کرد که ایران و ایرانی از احترام شایسته برخوردار نبودند و ارتباط کشور با همسایگان در وضعیت ناپایدار سیاسی بود.


وی تصریح کرد: در هفته آخر انتخابات دوره یازدهم، دکتر روحانی با یک اندیشه و تفکر و شعار انتخاباتی وارد شد و مردم نیز این اندیشه را ارج نهادند.


سردار دهقان یادآوری کرد: یکی از واژگانی که در ادبیات سیاسی رئیس‌جمهوری به صورت بارز بیان شد، «اعتدال» بود و آنچه ما به عنوان دولت از آن تلقی می‌کنیم، این است که در عرصه اداره جامعه، هیچ عاملی بالاتر از بهره‌وری و توان بالای مدیریتی افراد نیست و هر کسی می‌تواند در این عرصه به مردم خدمت کند.


وزیر دفاع افزود: در فضای اعتدال اجازه داده می‌شود تا اندیشه‌ورزی، اجتماع‌سازی و رسیدن به خواسته‌های جامعه که عزم و اراده همگان را به دنبال دارد، در مسائل مختلف وجود داشته باشد.


وی استفاده از خرد جمعی، رعایت حقوق همگان، تمکین به قانون، قانون‌پذیری و قانون‌گرایی را از تعابیر مختلف اعتدال در دولت یازدهم برشمرد.


سردار دهقان افزود: آنچه مسلم است اگر قانون بر رفتار جامعه حاکم باشد، به‌طور طبیعی نوعی از نظم و انضباط در جامعه شکل می‌گیرد و می‌توان در این فضا به‌راحتی به برنامه‌ریزی پرداخت.


وی تصریح کرد: اگر تنها یکی از دستاوردهای دولت یازدهم ایجاد فضای آرامش در جامعه و حفظ این فضا باشد، باید گفت که دولت بسیار موفق عمل کرده است.


وزیر دفاع تصریح کرد: دولت اجازه نداده است که فضای گفتمان‌های دولت بر مبنای بداخلاقی، بددهانی و بدزبانی باشد.


وی خاطرنشان کرد: دولت به دنبال تمجید و منت‌گذاری بر مردم نیست بلکه انتظار دارد همگان با نیت خالصانه خود برای رفع نقاط ضعف و کاستی‌های تلاش کنند.


دهقان افزود: دولت از نقد و انتقاد به‌طور جدی استقبال می‌کند ولی خشونت، فحاشی و بددهانی را تحمل نمی‌کند.


وی نیاز امروز جامعه را امید و نشاط دانست و گفت: امید به پویایی، تحرک، انسجام، تولید مستمر و روزافزون و ثروت ملی، نیاز جامعه پویا و امیدوار است.


وزیر دفاع افزود: در این شرایط، عده‌ای از درون جامعه به دنبال القای ناکارآمدی دولت و ایجاد فضای یأس و ناامیدی در جامعه هستند.


وی همچنین فضای اقتصادی کشور را مهمترین عرصه‌ای برشمرد که دولت در مدت دوساله فعالیت خود بر آن تأکید و توجه داشته است.


دهقان، مصوبه اخیر دولت برای خروج از فضای رکود و ورود به فضای رونق اقتصادی را که در مجلس نیز به تصویب رسیده است، یکی از اقدامات مهم دولت برای رونق بخشیدن به فضای کسب و کار عنوان کرد.


وی، حفظ ارزش پول، مبارزه جدی با فساد و کنترل تورم از 45 درصد به 14،5 درصد، اهمیت و اولویت به مباحث محیط زیست، سرمایه‌گذاری جدی در بحث زیرساخت‌ها و زیربناها را از دیگر اقدامات مهم دولت در مدت دوساله فعالیتش برشمرد.


دهقان، افزایش صادرات غیرنفتی را در سالی که با کاهش قیمت نفت و صادرات نفتی مواجه بودیم، از دیگر اقدامات درخشان دولت تدبیر و امید برشمرد که با توسعه صنعت توریسم و گردشگران خارجی میسر شد، به شکلی که سالیانه میزبان هفت میلیون گردشگر خارجی هستیم.


وی، آزادسازی حدود 10میلیارد تومان پول برای تأمین اقلام مورد نیاز مردم و فاینانس پروژه‌ها را از دیگر اقدامات دولت یازدهم برشمرد.


وزیر دفاع افزود: امروز ملت ایران در اوج اقتدار در سطح جهانی نقش‌آفرینی می‌کند و با پشتوانه الهی با قدرت‌های جهانی بدون هیچ‌گونه واهمه و ترسی به مذاکره می‌نشیند.


وی ادامه داد: در مذاکرات اکیدا به دنبال حقوق حقه مردم هستیم و هیچ تحریم و تهدید و ظلم و سلطه‌ای را نمی‌پذیریم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته