دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تداوم عملیات ارتش سوریه برای پاکسازی مناطق آلوده به داعش در غرب «فرات»

نیروهای سوری در ریف جنوب شرقی دیرالزور موفق شدند بخش‌های شرقی و غربی روستای «محکان» را آزاد کنند و امنیت را به چند منطقه دیگر بازگردانند.
کد خبر : 234598

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، ارتش سوریه و نیروهای متحدش به عملیات خود علیه بقایای داعش در ریف جنوب شرقی دیرالزور ادامه می‌دهند.


هدف از این عملیات، نابودی مقرها و مراکز باقی‌مانده داعش است که بین شهرهای بوکمال و المیادین واقع در کرانه باختری رود فرات قرار گرفته است.


خبرگزاری سانا گزارش داد که نیروهای سوری از مواضع خود در جنوب شهر المیادین عملیات خود را ادامه دادند و بخشهای شرقی و غربی روستای «محکان» را به کنترل خود درآورده اند.


نیروهای سوری همچنین امنیت روستاها و شهرکهای «ضهر النصرانی و الشیخ علی» و مناطق «وادی الخور، فیضة أحمد الهیفان، وادی فلیتة و وادی السیل» را تأمین کردند.


نیروهای مقاومت همچنین روستاهای «الکشفه و الصالحیه» و مناطق «وادی الورد، تل ملحم و شعب خعن» را آزاد کردند.


جزئیات پیشروی 40 کیلومتری نیروهای مقاومت از جنوب المیادین به سمت بوکمال


گروه اطلاع رسانی الاعلام الحربی در تشریح جزئیات آزادسازی این مناطق نوشت، نیروهای سوری در جاده المیادین-بوکمال، 16 کیلومتر در عمق و 6 کیلومتر در عرض پیشروی کرده اند. این طرح پیش از آزادسازی شهر المیادین اجرایی شد؛ به گونه ای که نیورهای سوری در خط موازی این روستاها و شهرکها حرکت کردند و ارتفاعات مشرف بر آن را به کنترل خود در آوردند. این شهرکها و روستاها در کرانه رود فرات واقع شده بود، ولی نیروهای سوری وارد آن نشدند تا سایر نیروهای مقاومت به مناطق مقابل شهرک «تشرین» در جنوب شرق شهر المیادین برسند و مواضع خود را تثبیت کنند.


ارتش سوریه در مرحله بعد، در مسافتی بالغ بر 20 کیلومتر در عمق و 6 کیلومتر در عرض پیشروی کرد و موفق شد کنترل مناطق ارض طلعة ملحم، وادی الابیض و وادی عوینة الکشمة را به دست گیرد.


مرحله بعد، با ورود نیروهای سوری به روستای «الصالحیه» در جنوب شرق المیادین و سیطره بر آن آغاز شد؛ به گونه ای که برای تکمیل پیشروی، این روستا باید آزاد میشد. در پی این عملیات، الصالحیه، مناطق وادی الورد، تل ملحم و شعب خعن آزاد شد که پیشروی 5 کیلومتری در عمق و 6 کیلومتری در عرض را به همراه داشت.


بدین ترتیب نیروهای سوری از مواضع خود در جنوب شرق المیادین بیش از 40 کیلومتری پیشروی کردند.


هم اکنون فاصله نیروهایی که از المیادین عملیات کرده اند تا نیروهایی که در روستای «العشایر» واقع در شمال شهر بوکمال مستقر هستند، به کمتر از 25 کیلومتر رسیده است.


نیروهای سوری یکشنبه هفته جاری موفق شدند آخرین مقرهای داعش در شهر بوکمال را منهدم و این شهر را کاملا آزاد کنند.


منبع: فارس


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته