دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 آذر 1396 - 00:10
صفاری نطنزی در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد

ضرورت پیگیری اقدامات مجرمانه عربستان از طریق شورای امنیت

یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: ایران با هماهنگی با کشورهای بزرگ منطقه و روسیه باید جنایات عربستان را از طریق شورای امنیت پیگیری کرده و برای این کشور محکومیت ایجاد کند.
کد خبر : 234484

مرتضی صفاری نطنزی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، با بیان اینکه رفتار عربستان در سال‌های اخیر به قدری مجرمانه بوده، که برگزاری جلسات و اظهار نظر و تهدید سایر کشورها توسط این کشور و هم پیمانانش بسیار بیشرمانه است، گفت: پرورش و ایجاد تروریسم در منطقه، حمله‌ی نظامی به یمن و کشتار جمعی در آن‌جا؛ تخریب و کشتارهای داعش و دیگر عوامل عربستان در عراق و سوریه، همگی موجب ایجاد پرونده‌ی سنگینی برای این کشور شده است که متاسفانه جامعه بین الملل در مورد آن کوتاهی می‌کند.


وی با بیان اینکه حرکت اخیر عربستان در خصوص لبنان نیز یک حرکت مجرمانه و خلاف قوانین و حقوق بین‌المللی بود، تصریح کرد: بازداشت نخست‌وزیر کشوری که دارای مصونیت و موقعیت سیاسی است در کشوری دیگر و به گروگان گرفتن فرزندان وی اقدامی مجرمانه، خلاف حقوق بشر و قوانین بین المللی و قابل پیگیری است.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران و سایر کشورهای منطقه علیه عربستان باید پیش‌دستی کنند، تصریح کرد: ایران با هماهنگی با کشورهای بزرگ منطقه و روسیه باید جنایات عربستان را از طریق شورای امنیت پیگیری کرده و برای این کشور محکومیت ایجاد کند.


وی با بیان اینکه تهدیدات عربستان علیه ایران در قالب ایران‌هراسی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: برخلاف تصور عربستان، این کشور و هم پیمانانش نمی‌توانند با اینگونه تهدیدات بر واقعیات سرپوش بگذارند. دوره ایران‌هراسی به سر آمده و دروغ‌های این کشورها علیه ایران بر سایر ملت‌ها اثری ندارد.


نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی کشورهای بی ظرفیت نیز عربستان را در تهدید علیه ایران، همراهی می‌کنند، تاکید کرد: ایران باید با این کشورهای کوچک و بی ظرفیت در منطقه برخورد کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته