دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 آذر 1396 - 00:50
رئیس فدراسیون هندبال در گفت‌وگو با آنا

هندبال بانوان را باید توسعه دهیم/ مسابقات قهرمانی آسیا نقطه عطف هندبال است

علیرضا رحیمی گفت: هدف اصلی در هندبال بانوان این است که ابتدا این رشته را در بخش بانوان توسعه دهیم و بعد در مورد حضورشان در مسابقات مهم تصمیم گیری کنیم.
کد خبر : 234190

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، کشتی بحران زده هندبال ایران با روی کار آمدن رحیمی تقریبا به ساحل آرامش رسید؛ بدهی‌های میلیاردی تا آستانه تعلیق این فدراسیون را پیش برد تا جایی که رحیمی در مقطعی عطای فدراسیون هندبال را به لقایش بخشید و قصد کناره‌گیری از این فدراسیون را داشت هر چند این موضوع با مخالفت وزارت ورزش و جوانان روبه رو شد و رحیمی در هندبال ماندنی شد.


به هر روی سرمربی تیم‌ملی هندبال مشخص شد و ماچک که پیش از این دو دوره دیگر هدایت تیم ملی را برعهده داشته و مقام نایب قهرمانی تیم هندبال در مسابقات گوانژو با این مربی به دست آمد دوباره به ایران آمد و هدایت مردان هندبال ایران را برای مسابقات قهرمانی آسیا برعهده گرفت. در میان همه این خبرهای خوب اما وضعیت هندبال بانوان روز به روز در حال افت است و می توان به جرات گفت هندبال بانوان در رکورد مطلق به سر می برد.


هندبال بانوان مربی ندارند و کیفیت پایینی هم در مسابقات لیگ دارند و حتی چند‌وقت پیش از حضور در برخی مسابقات با وجود اینکه قرعه کشی انجام شده بود اما صرف نظر کردند که در نهایت جریمه نصیب ایران شد.


پست حساس نایب رئیس در فدراسیون هندبال تا مدتها بلاتکیلف بود تا اینکه امروز رحیمی دوباره به میترا نوری اعتماد کرد و نایب رئیسی را به او واگذار کرد. در گذشته قبلا نایب‌رئیسی فدراسیون هندبال به میترا نوری سپرده شده بود اما او مدتی بعد استعفا داد و پروانه نظرعلی ادامه کار را برعهده گرفت هر چند که نظرعلی هم نتوانست در این پست فعالیتش را ادامه دهد و ادامه کار به معصومه مشتزن سپرده شد اما او هم خیلی زود این پست را رها کرد.


علیرضا رحیمی رئیس فدراسیون هندبال در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره انتخاب دوباره نوری به عنوان نایب رئیس بانوان گفت: «‌ما چند روز پیش گزینه مورد نظر خودمان را برای پست نایب رئیسی بانوان در فدراسیون هندبال را به وزارت ورزش معرفی کردیم و خوشبختانه آنها هم موافقت خود را اعلام کردند و در نهایت نوری برای این سمت انتخاب شد. با توجه به اینکه او قبلا این پست را برعهده داشت از همه شرایط آگاه است و فکر می کنم با روی کار آمدن او شرایط بانوان بهتر از قبل می شود.»


وی در مورد وضعیت بانوان هندبالیست اظهار کرد: «‌بانوان ما فعلا مسابقات آسیایی پیش رو ندارند و هر زمانی که‌ آنها مسابقه مهم و جدی پیش رو داشته باشند در مورد وضعیت آنها تصمیم‌گیری می‌کنیم.‌ هدف اصلی در هندبال بانوان توسعه این رشته است و بعد در مورد حضورشان در مسابقات مهم تصمیم گیری کنیم. ابتدا باید زیربنای برخی کارها در هندبال بانوان انجام شود تا بتوانیم آنها را به مسابقات اعزام کنیم.»


رحیمی همچنین در مورد کیفیت لیگ هندبال بانوان عنوان کرد: «تیمی در آینده می‌تواند قدرتمند کار کند که لیگ‌خوبی داشته باشد.‌متاسفانه در بخش اسپانسر ما ضعیف هستیم و به همین دلیل کیفیت لیگ آنطور که انتظار می‌رفت نیست. وضعیت اقتصادی و مشکلات مالی باعث شده اسپانسر در لیگ کمتر حضور داشته باشد از طرفی ما حق پخش تلویزیونی نداریم و همین موضوع باعث می شود که انگیزه برای حضور در لیگ کمتر شود. به هر روی همه تلاش این است که وضعیت بانوان در هندبال سر و سامان بگیرد ولی همه اینا به زمان نیاز دارد.»


نایب رییس کنفدراسیون هندبال آسیا همچنین در مورد وضعیت بدهی‌های فدراسیون عنوان کرد: «متاسفانه بدهی های سنوات گذشته شرایط سختی را به وجود آورده است اما ما تصمیم گرفتیم در مورد آنها دیگر صحبت نکنیم و ادبیات جدیدی در هندبال تزریق کنیم. بعد از شرایط سختی که این رشته داشته حالا به یک آرامش رسیده و قصد نداریم دوباره تنش و حاشیه ایجاد کنیم؛ به هر حال بدهی‌ها هست و باید آنها را کم‌کم تسویه کنیم. تیم هندبال ایران امسال مسابقات قهرمانی آسیا را پیش رو دارد و به طور حتم همین مسابقات می تواند نقطه عطف هندبال ایران باشد.»


وی همچنین به حضور ماچک در ایران اشاره کرد و گفت: «بهترین انتخابی که تیم ملی هندبال ایران می توانست داشته باشد همین حضور دوباره ماچک در ایران بود. او شناخت خوبی از بازیکنان دارد و با توجه به اینکه آنها مدت زمان زیادی در کنار‌ هم نبودند باید مربی روی کار می آمد که از بازیکنان شناخت داشته باشد که ماچک این ویژگی را داشت. ضمن اینکه او دو دوره قبلی هم که هدایت تیم ملی هندبال را برعهده داشت نتایج قابل قبولی به دست آورد و ما هم تصمیم همکاری مجدد با او گرفتیم.»


رحیمی در پاسخ به اینکه چرا قرارداد او با هندبال ایران دوماهه است؛ اظهار کرد: «‌بعد از مسابقات قهرمانی آسیا لژیونرهای ایران دوباره به تیم‌هایشان برمی گردند و بازیکن نداریم به همین دلیل فعلا با او دوماهه قرارداد بسته‌ایم.البته در تلاش هستیم که با او مذاکراتی داشته باشیم تا برای رده های پایه به عنوان ناظر تیمها را زیر نظر داشته باشد اما نمی‌دانم موافقت می‌کند یا خیر.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته