دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آذر 1396 - 09:35
معتمدی:

محور کار دانشگاه‌های معتبر دنیا تحقیق و فناوری است

مراسم تکریم و معارفه معاونان سابق و جدید پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حضور رئیس این دانشگاه برگزار شد.
کد خبر : 234142

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از دانشگاه امیرکبیر، دکتر سیداحمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این مراسم با بیان اینکه اجرای برنامه‌های پژوهشی خیلی سخت هستند ولی شدنی است،گفت: ما با دنیا خیلی فاصله داریم ولی تلاش داریم به دانشگاه و آموزش عالی خدمت کنیم. افتخار می‌کنیم 4 نفر از معاونان و اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در وزارت علوم هستند و این موضوع پتانسیل دانشگاه را نشان می‌دهد.


او افزود: پژوهش یک کار روزمره نیست و نیاز به ابتکار و خلق ایده دارد؛ اینها ماهیت پژوهش هستند. در بخش پژوهش برنامه‌ها تعیین شده است ولی باید هر چند وقت یکبار بازنگری شود، بخشی که شاید بیشتر از همه باید اثر‌گذار در جامعه باشد و تحولات و تغییرات ایجاد کند پژوهش و فناوری است؛ دانشگاه‌های معتبر دنیا هم محور کار خود را در همه بخش‌ها تحقیق و فناوری قرار داده‌اند.


معتمدی گفت: البته که ما خیلی فاصله با دانشگاه‌های دنیا داریم زیرا سیستم‌های آنها با ما خیلی فرق می‌کند. در صدد هستیم بتوانیم تلاش خود را برای خدمت به دانشگاه و آموزش عالی به کار بگیریم.


در این مراسم از دکتر مسعود برومند معاون سابق پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر که اکنون به عنوان معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم منصوب شده است تقدیر و دکتر حسین حسینی تودشکی، به عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر معرفی شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته