دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آبان 1396 - 12:44
عراقچی:

روابط خوبی با اروپا در همه سطوح داریم

معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفت: پس از برجام ارتباطات ایران و اتحادیه اروپا توسعه یافته‌است و با اروپا روابط خوبی در تمام سطوح داریم.
کد خبر : 233964

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، عباس عراقچی که در سومین سمینار سطح بالای همکاری‌های بین‌المللی ایران و اتحادیه و اتحادیه اروپا سخن می‌گفت، خطاب به مهمانان گفت: «به شهر زیبای اصفهان که شهر خودم هست، خوش آمدید. از خانم اشمید دوست قدیمی و خوبم برای سازمان‌دهی این سمینار و همچنین از اتحادیه اروپا تشکر می‌کنم.»


وی افزود: «روز گذشته (دوشنبه) دور سوم گفت‌وگوها را با اتحادیه اروپا داشتیم. همچنین درباره بانکداری، سرمایه‌گذاری و ارتباطات فرهنگی و ارتباطات مردم با مردم و موضوعات مختلف مانند مهاجرت و حقوق بشر رایزنی کردیم.»


عراقچی گفت: «برجام در آوریل 2013 (اردیبهشت 1392) امضا شد و یکی از مهمترین زمینه‌ها موضوع انرژی با اروپا است و نفت و گاز این ارتباطات را قوت می‌بخشد. ما قراردادهایی با توتال داریم و همکاری‌های قابل گسترشی داریم. پس از این، سمیناری در این حوزه برگزار می‌کنیم.»


معاون وزیر امور خارجه گفت: «موضوع ایمنی هسته‌ای یکی از موارد مهم است. پزشکی هسته‌ای نیز موضوع مهمی است. وزارت امور خارجه از همکاری با اتحادیه اروپا حمایت می‌کند. ما در سطح متخصصان عالی‌رتبه رایزنی می‌کنیم تا بتوانیم به یک درک صلح‌آمیز برسیم.»


عراقچی با قدردانی از مواضع اروپایی‌ها در زمینه برجام گفت: «امیدوارم همه از این توافق مهم سود ببریم. ایران به آن وفادار و پایبند مانده است و دبیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برجام را تایید کرده است. اروپا و ایران می‌توانند روابط خود را افزایش دهند.


منبع: ایسنا


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته