دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیر اجرایی کنفرانس بین‌المللی کشاورزی پایدار در غذا:

ارائه 75 مقاله داخلی و خارجی در هشتمین کنفرانس بین‌المللی کشاورزی پایدار

دبیر اجرایی کنفرانس بین‌المللی کشاورزی پایدار در غذا، انرژی، محیط‌زیست و صنعت از ارائه 60 مقاله داخلی و 15 مقاله خارجی در این کنفرانس خبر داد.
کد خبر : 233947

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر هادی کیادلیری، در هشتمین کنفرانس بین‌المللی کشاورزی پایدار در غذا، انرژی، محیط‌زیست و صنعت گفت: توسعه پایدار نیاز به هماهنگی بین توسعه و صنعت دارد. در اکثر موارد به سودهای کوتاه‌مدت توجه شده است، ولی بعدا در بلندمدت فاجعه اقتصادی به وجود آمده است. در دریاچه ارومیه در کوتاه‌مدت برداشت آب و توسعه کشاورزی مورد توجه بود، ولی امروز تبدیل به فاجعه شده است. کشورهای در حال توسعه امروز به راهکار بینابینی دست یافته‌اند؛ در حال‌حاضر هیچ کشور توسعه‌یافته‌ای نمی‌یابیم که محیط‌زیستش تخریب شده باشد. امروزه باید برای توسعه به همه مولفه‌ها توجه کرد.


دبیر علمی کنفرانس بین‌المللی کشاورزی پایدار در غذا، انرژی، محیط‌زیست و صنعت ادامه داد: توسعه چندوجهی است و این‌گونه نیست که فقط به آثار کوتاه‌مدت توجه شود. باید سهم هر نسل از منابع طبیعی را برابر در نظر گرفت.


کیادلیری گفت: جمهوری اسلامی ایران به توسعه کشاورزی و امنیت غذایی اهمیت ویژه‌ای قائل بوده است و در اولین اقدام ممنوعیت قطع درختان جنگل را اجرایی کرد. توجه به این مقوله‌ها برای همه کشورها از جمله ایران مهم است، امیدوارم که در این کنفرانس فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه توسعه پایدار ایجاد شود.


همچنین دکتر نورپور، دبیر اجرایی این همایش از پذیرش 60 مقاله داخلی و 15 مقاله خارجی در این کنفرانس خبر داد که در نوبت بعدازظهر این کنفرانس ارائه خواهد شد.


او همچنین گفت: شرکت‌کنندگان این کنفرانس فردا و پس‌فردا بازدیدهایی را از پروژه‌های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی خواهند داشت و جلساتی را با پژوهشگران و فناوران کشورمان برگزار خواهند کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب