دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آبان 1396 - 10:55

مقابله با نفوذ ایران در سوریه فوری‌ترین اولویت استراتژیک دولت ترامپ

فشارها روی دولت ترامپ برای مقابله با نیروهای ایرانی بعد از بین بردن تروریست‌های داعش افزایش پیدا کرده‌است. 
کد خبر : 233886

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از وب سایت اماراتی the national، فشارها روی دولت ترامپ برای مقابله با نیروهای ایرانی و همینطور نیروهای مورد حمایت دولت ایران بعد از از بین بردن تروریست‌های داعش افزایش پیدا کرده است.


وب‌سایت اماراتی گزارش داد که موسسه یهودی امنیت ملی آمریکا در مقاله‌ای که توسط برخی از فرماندهان و دیپلمات‌های سابق آمریکایی نوشته شده است، مقابله با توسعه نفوذ ایران در سوریه برای جلوگیری از سیاست‌های منطقه‌ای ایران، باید به عنوان فوری‌ترین اولویت استراتژیک در دولت ترامپ تلقی شود.


موسسه یهودی در مقاله خود از دولت آمریکا خواسته است که برای جلوگیری از پیروزی نهایی تهران به وسیله رژیم بشار اسد در سوریه باید موانع بسیار جدی اِعمال کند.


مقاله ضد ایرانی همچنین ادعا کرده است که به استثنای مناطق آزادشده از چنگ داعش، به وسیله نیروهای مورد حمایت آمریکا، تقریباً اکثر بخش‌های سوریه تحت کنترل نیروهای مورد حمایت ایران قرار گرفته است و اگر این وضعیت تغییر نکند، تهران جایگاه خود را به عنوان نیروی مسلط بر سوریه بعد از جنگ تقویت می‌کند و شرایط خود را بر «پل سرزمینی» که این کشور را مستقیماً به لبنان و نیروهای حزب‌الله وصل می‌کند، تحکیم خواهد کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته