دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آبان 1396 - 10:35
هشدار عضو شورای شهر تهران در خصوص احداث کارگاه خط 6 مترو تهران:

خط 6 مترو فاخرترین موزه فرش خاورمیانه را تهدید می‌کند

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به در خطر بودن موزه فرش در پایتخت گفت: مهندس پروژه ساخت ایستگاه کارگر در خط 6 متروی تهران قصد دارد تا کارگاه و هواکش این ایستگاه را مقابل در اصلی فاخرترین موزه فرش خاورمیانه بنا کند.
کد خبر : 233858

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حسن خلیل‌آبادی عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران در بیست و سومین جلسه علنی با اشاره به معضلی که برای موزه فرش تهران به وجود آمده است، اظهار کرد: موزه فرش یکی از موزه‌های استان تهران است که در ضلع شمالی پارک لاله واقع شده و ساختمان این موزه در سال 1356 در مساحتی به ابعاد 3 هزار و 400 متر مربع با اقتباس از دار قالی توسط عبدالعزیز فرمان فرمایان طراحی و تاسیس شده است.


وی ادامه داد: بر طبق گزارش‌های رسیده در روزهای گذشته شرکت مترو تهران قصد احداث کارگاه و هواکش ایستگاه کارگر در خط 6 متروی تهران دقیقا در مقابل در اصلی این موزه را داشت که با ممانعت و برخورد مسئولین موزه از استقرار این بنا موقتاً جلوگیری شد.


خلیل‌آبادی با بیان اینکه مجددا این بنا با دستور مهندس پروژه مذکور کمی آن طرف‌تر از در اصلی موزه در حجمی بسیار بزرگ در حال احداث است، گفت: قرار است دهانه هواکش این ایستگاه مترو در کنار فاخرترین موزه فرش خاورمیانه بنا شود.


عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران از شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه و همچنین اداره میراث فرهنگی تهران خواست جهت پیگیری و رسیدگی به این موضوع، با توجه به بازدید روزانه چند صد گردشگر خارجی، سریعا اقدام لازم را صورت دهند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته