دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سیامک صفری در گفت‌وگو با آنا:

«لامبورگینی2» به معضلات زنان کارتن‌خواب می‌پردازد

سیامک صفری که قرار است از 3 آذرماه «لامبورگینی2» را در تئاترشهرزاد اجرا کند، در جدیدترین اثرش با بازی سحر قریشی به معضل زنان کارتن‌خواب می‌پردازد.
کد خبر : 233812

سیامک صفری که چندی پیش با همکاری اشکان خطیبی «لامبورگینی» را در اشاره به حادثه پلاسکو و گورخواب‌ها در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه برد، تصمیم دارد سری دوم این اثر نمایشی را با همکاری سحر قریشی از 3 آذرماه هر شب ساعت 18:15 در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا کند. وی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا به معرفی این اثر نمایشی پرداخت که بخشی از آن را می‌خوانید:


در تمام آثار نمایشی‌تان انتقادهایی به معضلات اجتماعی دیده می‌شود و حتی در «لامبورگینی» به مسائلی چون گورخوابی و... پرداختید. آیا «لامبورگینی2» در ادامه مسائلی است که در «لامبورگینی» روی صحنه بردید؟


مسائل اجتماعی دغدغه همیشگی‌ام بوده است و در سری جدید این اثر نیز به این امر توجه داشته‌ام. با حضور پرسوناژ زن در «لامبورگینی 2» به مصائب زنان خیابانی و زنان کارتن‌خواب می‌پردازم.


از آنجا که پرسوناژ زن وارد نمایش شده، در این فضا با مسائل مبتلا به این پرسوناژ نیز مواجه هستیم. پدیده زنان خیابانی موضوعی است که می‌توان در خصوصش آثار زیادی تولید کرد و به همین دلیل هم من در ورسیون سوم این اثر به شکل جدی‌تری به این مضمون خواهم پرداخت.


در «لامبورگینی 2» قرار است که نقش متفاوتی را بازی کنید و معضل اجتماعی متفاوتی نسبت به کاراکتر قبلی‌تان که فردی آواره و گورخواب بود را مطرح کنید؟


من همان آدم هستم و همان مسائل را دارم، تنها تفاوت در این است که این کاراکتر با یک زن کارتن‌خواب مواجه می‌شود و به همین دلیل هم در این اثر با مصائب و نوع زندگی یک زن خیابانی آشنا می‌شویم.


حضور کاراکتر زن قطعا برای بیان برخی از مشکلات زنان خیابانی است. این نمایش چقدر در میان مشکلات عدیده‌ای که این افراد با آن مواجه هستند، به دغدغه‌های مشترک زنان خیابانی پرداخته است؟


آنچه کاراکتر زن مطرح می‌کند درباره شرایط این فرد است اما «لامبورگینی 3» قطعا درباره تمامی آدم‌های بی‌خانمان و فضایی که در آن زندگی می‌کنند، است.


چه ویژگی از سحر قریشی باعث شد تا این بازیگر را برای بازی در نقش زنی کارتن‌خواب انتخاب کنید؟


یکی از رفتارهایی که کارگردان در زمان انجام کار تئاتر اختیاردار است، انتخاب بازیگر است. در زمان آغاز کار برخی از هنرمندان را برای این نقش در نظر گرفته بودم که برخی از آنها مشغول تولید دیگر کار‌های نمایشی یا تصویری بودند و سحر قریشی از جمله کسانی بود که می‌توانستم برای این اجرا از وی دعوت کنم.


سحر قریشی را انتخاب کردم چون خصلتی که من به آن احتیاج دارم در وی وجود دارد، لحن و ویژگی‌هایی که در بازی داشت باعث شد تا این بازیگر را برای اجرا انتخاب کنم. به نظرم سحر قریشی بازیگر باهوش و بی‌ادعایی است و این مهم‌ترین اصلی است که من برایش ارزش قائل هستم.



چرا «لامبورگینی2 » را در تماشاخانه شهرزاد اجرا می‌کنید؟ آیا امکانات این سالن نمایش برای اجرای «لامبورگینی2» مناسب است؟


از آنجا که «لامبورگینی 1» را نیز در همین سالن اجرا کردم فکر کردم بهتر است که «لامبورگینی2» را هم در پردیس تئاتر شهرزاد به اجرا در آورم.


اگرچه سالن‌های نمایشی ما تجهیزات خیلی عالی برای نمایش ندارند اما به طور تقریبی آنچه که برای اجرای نمایشم لازم داشتم در این سالن وجود داشت.


در صحبت‌هایتان به «لامبورگینی3» اشاره کردید. در جدیدترین سری این نمایش قرار است چه معضلاتی را برای مخاطب نمایش به چالش بکشید؟ آیا باز به مسائل زنان خواهید پرداخت؟


مسئله زنان کارتن‌خواب و خیابانی مشکل بزرگی در جامعه است و به همین دلیل هم در «لامبورگینی3» به صورت متمرکز به آن می‌پردازم. در «لامبورگینی3» دو زن وجود دارد که به طور جدی‌تر درباره زنان بی‌خانمان و زن‌های جامعه صحبت می‌کنند و دغدغه‌هایشان را مطرح می‌کنند.


این اثر را چه زمانی روی صحنه خواهید برد؟


شاید امکان اجرا در سال جاری برای این اثر مهیا نشود اما آنچه قطعی است اجرای «لامبورگینی3» برای سال آینده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته