دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آبان 1396 - 00:19
فرماندار سرپل ذهاب در گفت‌وگو با آنا:

اسکان موقت زلزله‌زدگان باید فوری انجام شود/ روند ساخت و ساز منازل به‌زودی آغاز می‌شود

فرماندار سرپل ذهاب گفت: در مرحله بازسازی اولین کار اسکان موقت زلزله‌زدگان است که با توجه به فصل سرما باید هرچه سریع‌تر انجام شود.
کد خبر : 233762

اکبر سنجابی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا اعزامی به مناطق زلزله‌زده غرب کشور، درباره آخرین وضعیت آواربرداری در منطقه سرپل ذهاب، اظهارکرد: آواربرداری دو مرحله دارد که مرحله اول آن امداد و نجات است و به‌طور کامل انجام شد و مرحله دوم آواربرداری برای ساخت‌و ساز است که امیدواریم با توجه به امکانات و سرعت عملی که وجود دارد، روند ساخت و ساز منازل زلزله‌زدگان به زودی آغاز می‌شود.


فرماندار سرپل ذهاب درباره اسکان موقت زلزله‌زدگان هم گفت: تا امروز بیش از 95 درصد زلزله‌زدگان چادرهای امدادی تحویل گرفته‌اند و یک هزار و 500 تحته چادر مازاد جمعیت سرپل ذهاب بین زلزله‌زدگان توزیع شده است و در حال بررسی هستیم که اگر افرادی در بین زلزله‌زدگان چادر یا پتو دریافت نکرده‌اند، شناسایی و اقلام مورد نیاز آنها را تأمین کنیم.


وی ادامه داد: در مرحله بازسازی اولین کار اسکان موقت زلزله‌زدگان است که با توجه به فصل سرما باید هرچه سریع‌تر انجام شود.


سنجابی درباره وضعیت آب، برق و گاز مناطق زلزله‌زده سرپل ذهاب اظهارکرد: 24 ساعت اول زلزله برق شهری وصل شد و ظرف 48 ساعت هم برق همه مناطق شهری و روستایی به شبکه توزیع متصل شد، آب آشامیدنی هم ظرف 48 ساعت وصل شد البته کیفیت آب در ساعات اولیه مطلوب نبود که دلیل آن پس‌لرزه‌های زیادی بود که بعد از زلزله در منطقه اتفاق می‌افتاد و با توجه به اینکه منبع آب آشامیدنی سرپل سرچشمه منطقه است آب گل‌آلود می‌شد که برای جبران‌ آن آب معدنی بیش از نیاز در منطقه توزیع شد و کنون که پس‌لرزه‌ها تمام شده آب منطقه هم به کیفیت استاندارد رسیده است.


فرماندار سرپل ذهاب افزود: گاز شهری هم طی 72 ساعت وصل شد و اگر برخی از زلزله‌زدگان پس از مراجعه به منزل‌شان متوجه قطعی گاز شدند باید به شرکت گار مراجعه کنند تا بلافاصله برای وصل گاز آنها اقدام شود.


وی درباره اسناد مالکیت خانه‌های زلزله‌زده هم گفت: متولی این کار بنیاد مسکن است و کرمانشاه استان معین برای شهرهای استان کرمانشاه و استان اصفهان استان معین مناطق روستایی تعیین شده است.


سنجابی با اشاره به آغاز کار ادارت شهرستان اظهار کرد: اداره‌های سرپل ذهاب از روز شنبه فعالیت خود را از سرگیری کردند و 90 درصد بانک‌ها هم در شعبات فعال هستند، تلاش داریم که مدارس هم از هفته آینده بازگشایی شوند.


فرماندار سرپل ذهاب خاطرنشان کرد: بنده از صبوری مردم سرپل ذهاب قدردانی می‌نم که هفته سختی را پشت سر گذاشتند و ما اگر در خدمت‌رسانی قصوری داشتیم شرمنده هستیم و تلاش داریم با صبوری مردم و سرعت عمل مسئولان کارها را با شتاب بیشتری انجام دهیم.


وی با تشکر از کمک‌های مردم به مناطق زلزله‌زده، گفت: مردم ایران نگاه ویژه و خاصی به مناطق زلزله‌زده داشتند و کمک‌های مردمی فراتر از حد انتظارات بود، محبت‌های مردم در این حادثه ما را شرمنده خود کرد.



انتهای پیام/

برچسب ها: زلزله‌زدگان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته