دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
خداداد عزیزی درگفت‌وگو با آنا؛

فقط خوش شانسی عامل صعود شاگردان کی‌روش خواهد بود

کاپیتان سابق تیم ملی گفت: باور من این است که مهم‌ترین عامل برای صعود تیم ملی خوش‌شانسی تیم است.
کد خبر : 233643

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، خداداد عزیزی در مورد حضور در سید سوم جام جهانی روسیه و شانس تیم ملی برای صعود به دور دوم جام جهانی گفت: «صعود از گروه در جام جهانی برای فوتبال ایران سخت‌تر از آن چیزی است که بتوان تصورش را کرد. اینکه ما پس از 4 دوره حضور در جام جهانی در این دوره یک سید بالاتر رفته‌ایم به خوبی نمایان‌گر رشد فوتبال ایران در 40 سال‌ اخیر بوده است و نباید انتظارات‌مان بیش از حد باشد.»


وی ادامه داد: «ما اگر شانس بیاوریم و تیم‌های اروپایی و یک تیم از آفریقا یا آمریکای شمالی به عنوان تیم چهارم گروه حریفان‌مان شوند احتمال صعودمان بیشتر می‌شود. البته اگر از میان تیم‌هایی که از پلی‌آف مسافر روسیه شدند ما همگروه داشته باشیم، احتمال حضورمان در مرحله بعدی بیشتر می‌شود. هر چند سرگروه هم خیلی مهم است و باید خوش‌شانس باشیم که تیمی سرگروه‌مان شود که از آمریکای جنوبی نباشد و در میان اروپایی‌ها هم مدعی قهرمانی نباشد.»


کاپیتان سابق تیم ملی تاکید کرد: «البته کی‌روش مربی خوش‌شانسی در قرعه‌کشی‌هاست. در جام جهانی قبلی قرعه خیلی سختی به ما نخورده بود. در مرحله دوم انتخابی جام جهانی هم ما در گروهی قرار گرفتیم که خیلی بهتر از گروه دوم بود. استرالیا، ژاپن، عربستان و حتی امارات تیم‌های قوی‌تری نسبت به کره‌جنوبی، ازبکستان، سوریه و قطر بودند. حالا هم باید امیدوار باشیم تا شانس بار دیگر به کی‌روش رو کند و با تیم‌هایی همگروه شویم که بیش از حد قوی نباشند. باور من این است که مهم‌ترین عامل برای صعود تیم ملی خوش‌شانسی تیم است و اینکه با تیم‌های در یک گروه قرار بگیریم که بخت اول قهرمانی نباشند.»


او درباره اینکه ایران در میان شگفتی‌سازان احتمالی جام جهانی قرار گرفته و تنها ایراد از تیم ملی ضعف در گلزنی عنوان شده است، اظهارکرد: «اینکه ما خیلی گل نزدیم به‌خاطر این بود که ساماندهی تیم ملی درون زمین به گونه‌ای بوده که اولویت گل نخوردن و رسیدن به گل در ضدحملات مدنظر قرار داشت. اتفاقا تیم کی‌روش در ضدحملات خیلی خطرناک است و بازیکنانی مثل سردار آزمون، علیرضا جهانبخش و سامان قدوس در زمانی که به دروازه حریف نزدیک می‌شوند کارآیی زیادی دارند و می‌توانند نتیجه بازی را درآورند.»


عزیزی خاطرنشان کرد: «مهم‌ترین موضوع برای صعود ایران به جمع 16 تیم برتر جام جهانی آماده‌سازی صحیح و باور درست بازیکنان از توانایی‌های‌شان است. اینکه ما در چه گروهی قرار بگیریم به طور دقیق مشخص نیست ولی باید به گونه‌ای جلو برویم که در شرایط بهتری نسبت به مرحله انتخابی به دیدار حریفان برویم. تیم ملی برای دومین بار با کی‌روش در جام جهانی حاضر می‌شود و فوتبالیست‌های ایران به طور کامل با خواسته‌‌های سرمربی پرتغالی تیم ملی آشنا هستند که اگر بتوانند به بهترین شکل این خواسته‌ها را درون زمین پیاده کنند، شانس بیشتری برای صعود از گروه‌شان دارند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب