دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 خرداد 1394 - 09:58

ایران-ترکمنستان؛ پیش به سوی روسیه 2018

تیم ملی کشورمان در اولین دیدار خود از مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 به مصاف تیم ملی ترکمنستان می رود.
کد خبر : 23355

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، فردا(سه شنبه-26 خرداد) تیم ملی فوتبال کشورمان اولین بازی انتخابی خود را برای کسب سهمیه حضور در جام جهانی 2018 برگزار خواهد کرد. حریف ایران در این دیدار تیم ملی ترکمنستان است. تیمی ناشناخته و گمنام که در جایگاه 173 رده بندی فیفا قرار دارد و می خواهد با کسب امتیاز برابر ایران شگفتی آفرین باشد. به طور حتم کسب یک امتیاز هم برای ترکمنستان می تواند یک نتیجه ایده آل باشد.


اما تیم ملی کشورمان با ترکیبی متفاوت نسبت به جام ملت های آسیا در این دیدار حاضر خواهد شد. کی روش با اضافه کردن چند بازیکن جوان و آینده دار به تیم ملی می خواهد میانگین سنی بازیکنان تیم ملی را کاهش دهد. حضور بازیکنانی نظیر رضاییان، ترابی، طارمی، محمدرضا اخباری،سعید عزت الهی، مهدی شریفی و ...در لیست تیم ملی توانسته تا حدود زیادی دغدغه های منتقدین را در رایطه با پیر بودن تیم ملی کاهش دهد.


برخلاف دوره پیشین که با سختی فراوان به جام جهانی صعود کردیم، کی روش قصد دارد با خیالی آسوده مسیر حضور در جام جهانی 2018 را طی کند. بنابراین وی به دنبال یک برد پرگل برابر ترکمنستان است تا از همین ابتدا رقابت‌های انتخابی را با قدرت آغاز کرده باشد. هر چند حواشی پیش آمده برای تیم ملی همچنان نگران کننده است. مشکلات مالی باعث شد اردوی تدارکاتی تیم ملی در ترکیه لغو شود. ضمن این که اتفاقات پیش آمده در فرودگاه و عصبانیت کی روش و بازیکنان تیم ملی از تاخیر چند ساعته پرواز آنها به ازبکستان نشان می دهد که حمایت وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال از تیم ملی تنها در حد شعار بوده و احتملا باز هم شاهد چنین اتفاقاتی خواهیم بود.


با تمامی این شرایط مردم کشورمان انتظار دارند تیم ملی ایران بتواند اولین گام خود را برای حضور در جام جهانی روسیه با یک برد شیرین برابر ترکمنستان محکم بردارد.


دیدار تیم های ملی ایران و ترکمنستان فردا(سه شنبه-26 خزداد) راس ساعت 17:30 دقیقه در ورزشگاه ورزشگاه اسپورت توپولومی شهر داش‌آغوز برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته