دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آبان 1396 - 10:25

۴ قلاده یوزپلنگ آسیایی در توران شاهرود مشاهده شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان  گفت: طی پایش‌های صورت گرفته در منطقه زیست کره توران شاهرود، چهار قلاده یوزپلنگ آسیایی مشاهده شد.
کد خبر : 233374

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از محیط زیست،‌ عباسعلی دامنگیر، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با اعلام خبر رویت چهار قلاده یوز در توران شاهرود، بیان کرد: محیط بانان پارک توران شاهرود درحوزه استحفاظی منطقه دلبر در محل شکسته‌های پا قله، موفق به مشاهده و تصویر برداری از چهار قلاده یوزپلنگ آسیایی شدند.
وی افزود: طی ۲۰ روز اخیر این سومین بار است که جمعیت‌های مختلف یوز در توران دیده می‌شود و تعداد رویت‌ها از اوایل آبان ماه ۹۶ تا کنون به ۹ قلاده می‌رسد که خبری خوشحال کننده برای دوستداران محیط زیست ایران اسلامی است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه هر ۹ مورد مشاهده یوز در توران با عکاسی ثبت شده است، گفت: در حال حاضر مهم‌ترین موضوع برای حفاظت از این گونه نادر و سمبل محیط زیستی کشور، ایجاد امنیت مستمر و بهینه سازی زیستگاه اصلی این جاندار و رعایت ملاحظات توسعه پایدار و اجرای طرح‌های توسعه‌ای همراه با ملاحظات زیست محیطی در ذخیرگاه زیست کره پارک ملی توران شاهرود است.
دامنگیر بیان کرد: این خانواده چهار نفره، یوز مادر به همراه سه توله که متولد شده سال جاری هستند و با مشاهدات دیگر متفاوت بوده و روند رشد بسیار خوبی را طی می‌کنند که خود نیز نشان از تغذیه مناسب جمعیت‌های یوز در این ذخیرگاه دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته