دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آبان 1396 - 16:25
فرمانده کل ارتش:

عمق فاجعه بسیار زیاد است/ عملکرد ارتش در تخلیه مصدومان از مناطق زلزله‌زده قابل قبول بود

فرمانده ارتش با اشاره به عملکرد ارتش در تخلیه مصدومان از مناطق زلزله‌زده و انتقال آنها به کرمانشاه و تهران را بسیار مهم دانست و گفت: عمق فاجعه بسیار زیاد است و اقدامات انجام شده تنها بخش کوچکی از آلام مردم را کاهش می‌دهد.
کد خبر : 233282

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی در ارتباط زنده تلویزیونی با شبکه خبر با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط ارتش توضیح داد: نیروهای ارتش از همان دقایق اولیه حادثه با حضور در منطقه، کار امداد رسانی به مصدومان را آغاز کردند؛ در فاز اول کار جستجو و نجات در اولویت بود که با همکاری سایر نیروهای امدادی انجام شد.


وی ادامه داد: در فاز بعدی انتقال مصدومان با انجام 21 سورتی پرواز توسط هواپیماهای هرکولس C130 و بویینگ 747 از کرمانشاه به تهران منتقل شدند؛ همچنین بالگردهای هوانیروز نیز مصدومان را از مناطق زلزله‌زده به کرمانشاه منتقل کردند.


سرلشکر موسوی با اشاره به تلاش ارتش برای انتقال کمک‌های امدادی به منطقه گفت: بخش مهمی از کمک‌های امدادی نیر توسط نیروی هوایی و هوانیروز به کرمانشاه و مناطق زلزله‌زده انتقال داده شد.


وی گفت: بعد از فاز امدادرسانی، اکنون اسکان موقت باید به طور جدی پیگیری شود؛ هوا در حال سرد شدن و شروع بارندگی است و باید به سرعت کار اسکان موقت اجرا شود.


فرمانده ارتش تاکید کرد: همه دستگاه‌ها باید برای شروع بازسازی مناطق اقدام کنند و ارتش نیز به عنوان یک سرباز، تا جایی که نیاز باشد، در منطقه حضور دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته