دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال

آزمون سخت پارس جنوبی برای حفظ صدرنشینی/ مصاف استقلال و پرسپولیس با مشهدی‌‌های لیگ

روز دوم هفته دوازدهم رقابت های لیگ برتر فوتبال در حالی از فردا آغاز می شودسرخابی‌‌ها به مصاف نمایندگان مشهد می‌روند.
کد خبر : 233250

به گزارش خبرنگار ورزشی‌ آنا،‌ هفته‌دوازدهم رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال فردا با برگزاری شش دیدار پیگیری خواهد شد که در مهمترین بازی‌ها پرسپولیس میزبان پدیده است، پارس جنوبی صدرنشین در اهواز به میدان می‌رود و استقلال هم مقابل سیاه جامگان بازی خواهد کرد.


*پرسپولیس – پدیده خراسان


این روزها شاگردان برانکو با 23 امتیاز در رده سوم جدول قرار دارند و به طور حتم فردا مقابل پدیده همه تلاششان را به کار می‌گیرند که سه امتیاز این بازی را از آن خود کنند تا دوباره به صدر جدول برگردند.


حسین ماهینی و فرشاد احمدزاده به دلیل مصدومیت و شجاع خلیل‌ زاده به خاطر محرومیت در بازی مقابل پدیده غایب خواهند بود. تنها حاشیه این روزهای سرخ پوشان پایتخت نبود مدیرعامل است؛ پرسپولیسی‌ها این روزها با خداحافظی طاهری در صدر خبرها قرار گرفتند و گرشاسبی به عنوان مدیرعامل موقت کارها را پیگیری می کند و هنوز هم مشخص نیست طاهری دوباره به پرسپولیس برمی گردد یا خیر.


پدیده البته در بازی فردا کار سختی پیش رو دارد. شاگردان مهاجر با 17 امتیاز هم اکنون در رده چهارم جدول قرار دارند و باید در ورزشگاه آزادی مقابل پرسپولیس به میدان بروند. این تیم مشهدی در بازی فردا سه بازیکن خود مرادوند، عباسیان و قاسمی نژاد را در اختیار ندارد.


*سیاه جامگان- استقلال


آبی‌پوشان پایتخت با 12 امتیاز در رده یازدهم جدول قرار دارند. آبی‌ها در آخرین اردوی خود راهی‌کیش شدند تا تعطیلات لیگ برتر را با آمادگی کامل به پایان برسانند و برای بازی مقابل سیاه جامگان آماده شوند. البته استقلال سه بازیکن تاثیرگذار خود داریوش شجاعیان، میلاد زکی پور و فرشید باقری را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. به هر روی فردا آزمون جدی شفر مقابل هواداران این تیم است و آنها منتظرند تا دستپخت شفر را در این مدت ببیند.


البته آبی پوشان پایتخت کار نسبتا راحتی مقابل حریف قعر جدولی خود دارند؛ سیاه جامگان شرایط خوبی ندارد و علاوه بر اینکه با 7 امتیاز در جایگاه شانزدهم قرار دارد این روزها هم تحت تاثیر مساله جادوگری قرار گرفته و مدیرعاملش هم با حکم کمیته اخلاق محروم است.


*نفت تهران – سایپا تهران


شاگردان علی دایی با 14 امتیاز در رده هفتم جدول قرار دارند و فردا باید مقابل تیم مبهم و گنگ نفت تهران به میدان بروند.شرایط نفتی‌ها پیچیده تر از قبل شده چرا که اداره کل ورزش و جوانان استان تهران،مالکیت این تیم را از جهانیان گرفته اما کمیته واگذاری همچنان جهانیان را مالک باشگاه می‌داند. به هر روی شاگردان درخشان با 12 امتیاز در جایگاه سیزدهم قرار دارند و فردا مقابل شاگردان دایی با وضعیت مبهمی که دارند کار سختی خواهند داشت.


*فولاد خوزستان- پارس جنوبی


فولادی ها در اهواز میزبان تیمی است که با 25 امتیاز یکه تازی می کند و در صدر جدول قرار دارد. شاگردان پورموسوی توانسته‌اند با 17 امتیاز جایگاه پنجم را به خودشان اختصاص دهند. بازی آنها مقابل پارس جنوبی بسیار حساس و سونوشت ساز است چرا که اگر بتوانند این سه امتیاز را از شاگردان تارتار به دست بیاورند سرخ پوشان پایتخت می توانند دوباره به صدر جدول برگردد. به طور حتم تارتار و شاگردانش حساسیت این بازی را درک کرده‌اند.


*سپاهان - تراکتورسازی


زردپوشان اصفهانی با 11 امتیاز این روزها جایگاه چهاردهم جدول را به خودش اختصاص داده‌اند .رتبه ای که البته هواداران سپاهانی از آن به شدت ناراضی‌اند و منتظر هستند تا این سرمربی کروات فکری به حال آن کند و بهتر نتیجه بگیرد.


در طرف دیگر میدان تراکتورسازی هم با 12 امتیاز در جایگاه دهم قرار دارد. گل محمدی سرمربی تراکتور به دلیل محرومیت از نقل و انتقالات این فصل را با جوانان خود آغاز کرد و نسبت به سپاهان بهتر نتیجه گرفته است.آنها چند روز پیش در جام شهدا هم به مقام قهرمانی رسیدند و نسبت به سپاهان از نظر روحی و روانی شرایط بهتری دارند.


*سپیدرود رشت - ذوب آهن اصفهان،


آخرین بازی این هفته بین دو تیم سپیدرود رشت و ذوب آهن اصفهان است؛ شاگردان قلعه نویی با 13 امتیاز در جایگاه نهم جدول قرار دارند و باید مقابل سپیدرود که در رتبه یازدهم جدول قرار گرفته است به میدان برود.


مهدی رجب زاده بازیکن ذوب آهن که مدتها به دلیل مصدومیت از این تیم دور بود دوباره به میدان آمده و مصدومیتش برطرف شده البته هنوز مشخص نیست آمادگی بازی مقابل سپیدرود را دارد یا خیر.


اصفهانی ها این روزها از نظر روحی و روانی شرایط خوبی دارند چرا که با حذف نفت تهران از لیگ قهرمانان آسیا این تیم جواز حضور به دست آورده و مقابل سپیدرود با انگیزه به میدان خواهد رفت.



برنامه مسابقات به شرح زیر است:


*پرسپولیس - پدیده خراسان - ورزشگاه آزادی- ساعت 17:30‏
سید حسن زرگر - بابک داوری - تورج عیوض محمدی - علی صفایی - ناظر: نادر جعفری


*سپیدرود رشت - ذوب آهن اصفهان - ورزشگاه سردار جنگل رشت - ساعت 14:30‏
رضا کرمانشاهی - امیررضا آشورماهانی - محسن سلطانی - کیوان علی محمدی - محمدجواد تقی پور


*فولاد مبارکه سپاهان - تراکتورسازی تبریز - ورزشگاه نقش جهان اصفهان - ساعت 14:45‏
محمدرضا اکبریان - هادی طوسی - علی اکبر نوری - محمد ملکی - ناظر: محمدعلی فروغی


*نفت تهران - سایپا - ورزشگاه تختی تهران - ساعت 15:15‏
اشکان خورشیدی - محمد عطایی - محمد علی پورمتقی - سید علی اصغر مومنی - ناظر: محمدرضا فلاح


*سیاه‌جامگان مشهد - استقلال - ورزشگاه ثامن مشهد - ساعت 14:45‏
سید مهدی سیدعلی - حسن یوسفی - فرزاد بهرامی - رضا عائل - ناظر: خداداد افشاریان


*فولاد خوزستان - پارس جنوبی جم - ورزشگاه غدیر اهواز - ساعت 16:30‏
حمید حاج ملک - مهدی عالیقدر - علی اکبر عظیم پور - وحید صالحی - ناظر: حیدر شکور





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته