دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آبان 1396 - 20:03
فرمانده یگان امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در گفت‌وگو با آنا:

٨٥ درصد نیازهای امدادی روستاها از طریق هوایی تامین شد/ ارسال پتو و نایلون از امشب

کاپیتان مساحی اعلام کرد؛ تا امروز حدود 85 درصد از نیاز مردم روستا به چادر را تأمین کرده‌ایم. همچنین مقرر شده است که تا امشب نیاز بقیه روستاها نیز از راه زمینی کاملا تأمین شود.
کد خبر : 233135

کاپیتان مساحی، فرمانده یگان امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی آنا به مناطق زلزله‌زده، درباره جزئیات خدمات‌رسانی طی روزهای اخیر توضیح داد: ما از همان ساعات اول به اتفاق خلبانان، ابتدا به سمت سرپل ذهاب رفتیم و منطقه را بررسی کردیم. سپس به مناطق دیگر مثل ثلاث، دالاهو و غیره بویژه روستاها عازم شدیم. وضعیت خیلی وخیم بود.


وی افزود: وقتی پس از بررسی‌های اولیه به زمین نشستیم، همه همکاران نیز خودشان را به منطقه رسانده بودند چنانکه همزمان 6 فروند بالگرد از استان‌های همجوار آماده خدمت‌رسانی بودند. در اولین لحظات همراه با نمایندگان نهادهای مختلف اعم از استانداری، وزارت کشور، وزارت راه و ... برای پوشش خدمت‌رسانی جلسه گذاشتیم و برنامه‌ریزی کردیم.


کاپیتان مساحی گفت: از آنجا که خدمت‌رسانی به روستاها به مراتب ممکن بود دیرتر اتفاق بیفتد، ما بطور جدی برای کمک وارد این بخش شدیم. در همان روز نخست بالگردها نزدیک به 600 چادر را به 36 روستا رساندند.


وی با بیان با شناسایی مختصات روستاها، همین عملیات امدادرسانی را در روزهای دیگر ادامه دادند، عنوان کرد: در روز دیگر عملیات را با توزیع 747 چادر و حدود 300 پتو در سطح روستاها پیگیری کردیم. با این تفاوت که روزهای نخست، مردم نگرانتر بودند و چه بسا برای دریافت اقلام کمکی، به سمت هلی کوپتر هجوم می‌بردند و این کار را برایمان سخت می‌کرد.


فرمانده یگان امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه افزود: اما در روزهای بعدتر که تشویش مردم کمتر شده بود این اقلام را به سمت روستا درجایی که مردم متوجه ما بودند، در چند متری زمین رها می‌کردیم. خود مردم این وسایل را برمی‌داشتند. همچنین شوراهای روستا طبق هماهنگی چادرها را پخش می‌کردند.


وی اعلام کرد؛ تا امروز حدود 85 درصد از نیاز مردم روستا به چادر را تأمین کرده‌ایم. همچنین مقرر شده است که تا امشب نیاز بقیه روستاها نیز از راه زمینی کاملا تأمین شود.


کاپیتان مساحی همچنین با اعلام اینکه خوشبختانه وضعیت مسیرهای منتهی به مناطق روانتر شده، گفت: امشب پتو و نایلون را بدست مردم خواهیم رساند تا بارندگی احتمالی برایشان مشکل بیشتری ایجاد نکند.


وی درباره نحوه توزیع اقلام غذایی یادآور شد: توزیع مواد غذایی نیز برعهده نیروی هوایی بود البته با هماهنگی در فاصله‌ای کمی دورتر از مردم فرود می‌آمدیم، امدادگران آنها را پیاده می‌کردند و بعد خود اهالی آنها را جمع‌آوری می‌کردند.


فرمانده یگان امدادهوایی هلال احمر کرمانشاه در گفت‌وگو با آنا درباره وضعیت ساعات اولیه مناطق زلزله‌زده تأکید داشت: واقعا خدا به ما کمک کرد. اگر کسی روز اول آن صحنه‌ها را می‌دید تن و بدنش می‌لرزید و چه بسا سکته می‌کرد.


وی با اشاره به نحوه خدمت‌رسانی بخش‌های مرتبط گفت: ما هرچه در توان داشتیم، انجام دادیم و هلال احمر نیز سنگ تمام گذاشت. منتها سطح مناطق خسارت دیده وسیع بود و به موقع هم ارتش، سپاه و بسیج مردمی وارد کار شد. اگر همت همه نبود کسی نمی‌توانست کاری کند.


فرمانده یگان امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در نهایت گفت: خلبانان ما همه ولایتی و گوش به فرمان رهبرشان هستند. در بدترین شرایط اقلام را به دست مردم رساندیم و می‌رسانیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته