دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آبان 1396 - 15:13

پذیرش مقاله استادیار واحد فسا در کنفرانس دستاوردهای نوین در برق، کامپیوتر و صنایع

مقاله عضو هیات علمی گروه برق و الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا در سومین کنفرانس ملی دستاوردهای نوین در برق و کامپیوتر و صنایع با عنوان: «طراحی و شبیه سازی ضرب کننده های کمپرسور3:2» مورد پذیرش قرار گرفت.
کد خبر : 233055

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر محسن ایمانیه استادیار واحد فسا درباره این مقاله گفت: «بنیادی ترین بلوکهای مدارات محاسباتی در سیستم های پردازش سیگنال دیجیتال، ضرب کننده ها و جمع کننده ها هستند. ضرب کننده ها نیز که یکی از بلوک های پرکاربرد مدارهای دیجیتال هستند، بنابراین در انتخاب نوع پیاده سازی آن ها که به صورت سری و موازی امکان پذیر است، ساختار سری که تعداد بلوکهای کمتری دارد از نظر مصرف توان و مساحت اشغالی مناسب تر است همیشه سعی در پیاده سازی آنها لازم است. »


عضو هیات علمی گروه برق و الکترونیک اضافه کرد: «این مقاله در مورد پیاده سازی ضرب کننده درخت والاس به منظورکاهش تعداد جمع کننده ها است با کاهش جمع کننده ها تعداد انتشار رقم نقلی نیز کمتر شده وبموجب آن تاخیر عملیات ضرب نیز کاهش می یابد.»


ایمانیه افزود: «در این پژوهش با استفاده از روش جدید با تغییر ساختار کمپرسور می توانیم زمان محاسبه ضرب دو عدد 8 بیتی را به میزان 10درصدکاهش دهیم.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته