دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یادداشت / جمهوری اسلامی

ضرورت استمرارهمراهی بازلزله زدگان

مطرح کردن مباحثی ازقبیل اینکه زلزله نعمت است یا نقمت و اینکه آیا علت آمدن زلزله غیر از فعل و انفعالات طبیعی چیز دیگری است یا نه، اقداماتی انحرافی هستند.
کد خبر : 232895

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا، مطرح کردن مباحثی ازقبیل اینکه زلزله نعمت است یا نقمت و اینکه آیا علت آمدن زلزله غیر از فعل و انفعالات طبیعی چیز دیگری است یا نه، اقداماتی انحرافی هستند. وقتی زلزله می‌آید، همه بایدفارغ از هرگونه بحث‌های انحرافی، درصدد یاری رساندن به آسیب دیدگان باشند و برای کاستن از آلام مصیبت دیدگان تلاش کنند.


در زلزله استان کرمانشاه کارنامه دولت، نیروهای نظامی وانتظامی، هلال احمر و اقشار مختلف مردم بسیار درخشان و خوب بود. این تلاش همگانی توانست یک الگوی موفق از وحدت ملت را به نمایش بگذارد و این واقعیت را به اثبات برساند که اگر اراده همگانی وجود داشته باشد تمام مشکلات قابل حل است.
جای تاسف است که بعضی افراد با اینکه برای خود رسالت فرهنگی و هدایتی قائل هستند و باید نقش آرامش روحی بخشیدن به جامعه به ویژه مصیبت دیدگان از زلزله را داشته باشند، در زلزله استان کرمانشاه به مطرح کردن موضوعات انحرافی و غیر لازم روی آوردند و اذهان و افکار را با امور حاشیه‌ای مشغول کردند. این رویکرد علاوه بر اینکه سودی ندارد، وهن اسلام هم هست و زمینه را برای فعال شدن معاندان جهت سست کردن عقائدمردم فراهم می‌کند. بزرگان جامعه باید با هدایت‌های فکری، مانع این ضایعه شوند.
تلاش قابل تحسین دستگاه‌های دولتی و نیروهای نظامی اعم از ارتش و سپاه و بسیج و نیروی انتظامی وهمچنین همدلی عموم مردم با زلرله زدگان استان کرمانشاه که هنوز هم ادامه دارد حق مردم این استان است. مردم استان کرمانشاه در دوران جنگ تحمیلی رنج‌های زیادی را تحمل کردند و برای حفاظت از مرزهای کشور، فداکاری را به اوج رساندند. این مردم در آن واقعه تلخ و طولانی امتحان خوبی دادند و اکنون نیز که بار دیگر در برابر امتحان سختی قرار گرفته‌اند باز هم بزرگواری، نجابت، صبوری و متانت خود را به منصه ظهور رساندند. مردم سراسر کشور نیز با یاری رساندن به این هموطنان صبور و مقاوم خود، ثابت کردند که قدردان فداکاری‌های آنان هستند و در روز حادثه در کنارشان قرار می‌گیرند و از هیچ تلاشی برای کمک به آنان کوتاهی نمی‌کنند. این گوهر انسانیت است که در وجود مردم ایران متبلور است و در زمان مقتضی خود را نشان می‌دهد.
بنی آدم اعضاء یکدیگرند
که در آفرینش زیک گوهرند
چو عضوی به درد آورد روزگار
دگر عضوها رانماند قرار
دراین میان ازدونکته نبایدغافل شد.
اول آنکه مسئولان دولتی به وعده‌های خود در زمینه کمک‌های بلاعوض و وام‌های ساخت مسکن زلزله زدگان عمل کنند. سرعت عمل در انجام این وعده‌ها اهمیت زیادی دارد و بیش از هر اقدام دیگری از آلام این عزیزان خواهدکاست.
دوم آنکه فصل همراهی بازلزله زدگان، همین چند روز اول نباشد. همراهی‌ها، یاری رساندن‌ها و حتی همدردی‌ها باید تا پایان یافتن تمام آلام آنان ادامه داشته باشد. این عزیزان باید احساس کنند که همراهی‌ها منحصر به روزهای اول حادثه نیست و تا التیام یافتن تمام زخم‌های وارده ادامه خواهد داشت. اصل همراهی بسیار خوبست ولی بهتر از آن استمرار این همراهی است.

منبع: جمهوری اسلامی

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته