دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آبان 1396 - 09:09
سرپرست واحد قائم شهر :

فلسفه بعثت پیامبر ساختن اخلاق و مدارا کردن با انسانها است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر  فلسفه بعثت پیامبر را ساختن اخلاق و مدارا کردن با انسانها عنوان کرد.
کد خبر : 232889

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، سید حسین ابراهیمیان در مراسم رحلت نبی مکرم اسلام و سلاله های پاکشان در واحدقائم شهر درباره سبک زندگی اجتماعی از منظر رسول اکرم (ص) و با بیان اینکه ما در روابط اجتماعی خود با دیگران نیاز به یک انقلاب بزرگ داریم گفت: «با ایجاد انقلاب سوم که در آن یک تحولی ایجاد شود تا نوع انسانها وروابط اجتماعیشان را که نادرست است تغییر دهیم.»


سرپرست واحد قائم شهر آسان،سبک، بی تکلف و بدون تشریفات برخوردکردن با دیگران را اولین اصل از اصول سبک زندگی اجتماعی از نگاه رسول اکرم عنوان کرد و افزود: «با دیگران صمیمی و راحت برخورد کنید تا دیگران هم با شما راحت برخورد کنند.»


وی با توجه به این نکته که در سبک زندگی اجتماعی از دیگران انتظار بدترین برخوردها را داشته باشید نه بهترینها را گفت: «تصمیم بگیرید از ارباب رجوع و اطرافیانتان انتظار احترام نداشته باشید.»


ابراهیمیان پرهیز از حساسیت بی جا در روابط اجتماعی با دیگران، شوخی تلقی کردن رفتار بد دیگران و پذیرش مردم همانطور که دراجتماع حضور دارند را از دیگر عوامل سبک زندگی اجتماعی برشمرد.


سرپرست واحد قائم شهر خطاب به حاضرین در جمع سبقت گرفتن در سلام و خداحافظی کردن از یکدیگر به هنگام جدا شدن و مدارا و نیکی کردن با مردم را به آنها یاد آور شد .


ابراهیمیان برخورد خوب و با تبسم با مردم، تجسس نکردن در زندگی خصوصی یکدیگر، احترام به بزرگتر و ترحم و مهربانی به کوچکتر و خوبی کردن در جواب بدی به شما را موارد سبک زندگی اجتماعی از نگاه رسول اکرم بیان کرد.


وی تأکید کرد: جوری با مردم رفتار کنید که اگر بازنشسته شدید ذکر خوبیهای شما باشد و اگر هم از دنیا رفتید اطرافیان بر نبود شما بگریند.


سرپرست واحد قائم شهر پذیرش عذرخواهی از سوی کسی که به شما بدی کرد ، پسندیدن هر آنچه که برخود می پسندید برای دیگران پسندیدن و تعریف و تجمید نکردن از خود نزد مردم و متواضع و فروتن بودن را از دیگر موارد سبک زندگی اجتماعی برشمرد.


ابراهیمیان با تأکید بر این نکته که آبروی مومن از آبروی کعبه بالاتر و برتر است گفت: «خداوند از همه چیز می گذرد اما از بردن آبروی مومن نزد مردم نمی گذرد .»


وی ادامه داد: «هیچ گاه دیگران را مورد تمسخر و تخریب قرار ندهید که ممکن است خودتان به این امر دچار شوید.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته