دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
لاوروف:

برخلاف ادعای پنتاگون، حضور آمریکا در سوریه غیرقانونی است

وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد که بر خلاف ادعاهای پنتاگون، حضور آمریکا در سوریه کاملا غیرقانونی است.
کد خبر : 232683

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه، آمریکا و ائتلاف بین‌المللی را به ایجاد اخلال در فعالیت نیروی هوایی روسیه در سوریه متهم کرد.


بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزیر خارجه روسیه تأکید کرده که برخلاف ادعاهای وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) حضور آمریکا در سوریه غیرقانونی است.


وی در واکنش به گزارش‌های منتشر شده در خصوص اقدام اخیر نیروهای آمریکایی که به تروریست‌های داعش اجازه دادند از رقه فرار کنند، گفت: «از اقدامات ارتش سوریه به پشتیبانی نیروهای هوایی روسیه برای نابودی تروریست های باقی مانده داعش، جلوگیری شد در حالی که زمان کمی مانده بود تا به هدفمان برسیم».


بنا به گفته لاوروف، روسیه خواستار توضیح درباره «خروج آزادانه ترورست‌ها از منطقه» و اثرات این اقدام بر شرایط منطقه‌ای شده است.


وزیر خارجه روسیه در پاسخ به این سوال که آیا روسیه شواهدی دارد که نشان دهد آمریکا با تروریست‌های داعش همدست است، تأکید کرد: «من نمی‌توانم درباره تبانی و توطئه صحبت کنم. ما از حقایق استفاده می‌کنیم. اما هیچ سندی نداریم که تبانی صورت گرفته باشد».


لاوروف در پایان گفت: «آمریکا در حال توجیه حضور خود در سوریه است اما این حضور غیرقانونی است چرا که بر اساس تصمیم شورای امنیت و یا دعوت دولت قانونی سوریه صورت نگرفته است».


منبع: فارس


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته