دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آبان 1396 - 13:55

بازگشت رایگان 80 بیمار زلزله‌زده از تهران به غرب کشور

مدیرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت از بازگشت 80 بیمار با همرانشان به شهرهای خود خبر داد و گفت: تا پایان امروز 80 بیمار با همراهانشان از طریق شرکت‌های هوایی به صورت رایگان به مناطق محل زندگی خود اعزام می‌شوند.
کد خبر : 232639

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، علیرضا عسگری، مدیرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت مصدومان زلزله غرب کشور اظهار کرد: بیش از 370 بیماری که وارد تهران، البرز و همدان شده‌اند در بازگشت به مناطق آسیب دیده خود به لحاظ شرایط روحی و روانی و پیگیری وضعیت درمان، شرایط بغرنجی خواهند داشت، بنابراین با همکاری خیرین، معاونت اجتماعی وزارت بهداشت و شرکت‌های هوایی، تا پایان امروز حدود 80 بیمار با همراهانشان از طریق شرکت‌های هوایی به صورت رایگان به مناطقشان اعزام می‌شوند.


وی اضافه کرد: کمیته استقبالی در کرمانشاه وجود دارد که به استقبال این افراد خواهد رفت. همچنین در مجموعه بیمارستان‌ها و ... ادامه درمان این افراد پیگیری خواهد شد و تا تامین سلامتی آن‌ها ارائه خدمات ادامه خواهد داشت. همچنین در سطح تهران برای تمامی همراهان یعنی کسانی که در همراه سراهای بیمارستان‌ها و یا نزدیک‌ترین هتل‌ها به بیمارستان‌هایی که نزدیکانشان در آنجا بستری بودند، شرایط اسکان به صورت رایگان فراهم شده است.


مدیر کل نظارت بر درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: یکی از تصمیمات مهم اتخاذ شده در وزارت بهداشت برای مناطق آسیب دیده، استقرار دانشگاه‌های علوم پزشکی در قالب دانشگاه‌های معین برای خدمت رسانی به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است. به این ترتیب که دانشگاه‌ها در دوره‌های زمانی یک هفته و به فراخور نیاز حتی بیشتر به ترتیب در واحدهای کرمانشاه مستقر می‌شوند و به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در جهت خدمات رسانی به نظام سلامت یاری می‌رسانند.


وی افزود: این روند تا پایان امسال ادامه خواهد داشت و به فراخور نیازهای اعلام شده توسط دانشگاه کرمانشاه به لحاظ نیروی انسانی،‌ تجهیزات و اقلام مورد نیاز فراهم می‌شود و در قالب دانشگاه معین در کنار دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه خدمت رسانی می‌کند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب