دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با آنا:

فرهنگ و تمدن اسلامی به دست دانشگاه حفظ و منتقل می‌شود

عضو مجلس خبرگان رهبری برگزاری همایش ملی قیام عاشورا از دیدگاه اهل سنت که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان برگزار می شود را مثبت ارزیابی کرد و گفت: برگزاری این مراسم‌هاباعث وحدت مسلمین می شود.
کد خبر : 232635

مولوی نذیر احمد سلامی، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری آنا درباره اهمیت همایش ملی قیام عاشورا از دیدگاه اهل سنت اظهار داشت: جلسه‌ای که با عنوان «همایش ملی قیام عاشورا از دیدگاه اهل سنت» در دانشگاه آزاد برگزار می‌شود، مورد نیاز مسلمین است و اگر مرتب برگزار شود تاثیرات مثبت و با ارزشی در وحدت مدنظر مقام معظم رهبری دارند.


او افزود : دانشگاه به ویژه در کشورهای اسلامی وظیفه و رسالت دارد تا فرهنگ و تمدن اسلامی را اگر کمرنگ شده احیا و آن را حفظ کنند و به آیندگان انتقال دهند.


سلامی به بحران هویتی مسلمانان اشاره کرد و ادامه داد: امروز مسلمانان دچار بحران هویت فرهنگی و دینی شدند و در اثر غفلت سبک زندگی اسلامی را ترک کرده اند و از غیر مسلمان‌ها تشخیص داده نمی‌شوند.


عضو مجلس خبرگان رهبری درباره عملکرد فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: این رسالت دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاه‌ها و مراکز علمی است که در این باره گام‌های مثبتی بردارند و هزینه‌های بیشتری تقبل کنند تا مسلمانان هویت از بین رفته خود را دوباره به دست بیاورند.


او در پایان گفت: وقتی فعالیت اینچنینی آغاز می‌شود در ابتدا نواقصی هم دارد، اما در اثر تکرار و تجربه حتما شاهد پیشرفت و بهبود برگزاری این همایش می‌شویم.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب