دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 خرداد 1394 - 15:06

اردوغان: احتمال برگزاری انتخابات مجدد وجود دارد

رئیس‌جمهوری ترکیه از اجتناب‌ناپذیر بودن برگزاری انتخابات پیش از موعد در صورت شکست تشکیل دولت ائتلافی در این کشور خبر داد.
کد خبر : 23254

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، رجب طیب اردوغان در این‌ باره گفت: یک انتخابات زودهنگام در صورتی که حزب حاکم توسعه و عدالت و احزاب مخالف عمده در تلاش‌های خود برای تشکیل دولت جدید در 45 روز مهلت قانونی به نتیجه نرسند، غیرقابل اجتناب است.


وی در سخنان خود در این‌ باره که در روزنامه ملیت منتشر شده است، اظهار کرد: حزبی که بیشترین رای را در این انتخابات به دست آورده است، نمی‌تواند دولت جدید تشکیل دهد و به همین دلیل در چنین مواردی در صورت شکست خوردن حزب دوم پیروز در انتخابات در زمینه تشکیل دولت، برگزاری انتخابات زودهنگام در دستور کار خواهد بود.


اردوغان با بیان اینکه برگزاری انتخابات را یک انتخابات زودهنگام نمی‌داند، تاکید کرد: من این روند را برگزاری انتخابات مجدد نامگذاری می‌کنم.


وی در بخش پایانی سخنان خود در این‌باره گفت: رها کردن کشور بدون یک دولت غیرقابل تحقق است و هرگز نباید تردید درباره تشکیل دولت بیش از حد به طول بینجامد. دولت باید در سریع‌ترین زمان ممکن تشکیل شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته