دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرکل میراث فرهنگی کردستان در جلسه هم‌اندیشی:

حفظ مواریث فرهنگی و تاریخی سنندج در گرو همکاری نهادهای دولتی و خصوصی

نخستین جلسه هم‌اندیشی و تبادل نظر با شواری شهر و شهرداری سنندج با حضور ریاست شورای شهر سنندج، مدیرکل میراث فرهنگی کردستان، شهردار سنندج، معاونان و مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، اعضای شورای شهر و جمعی از اصحاب رسانه سه‌شنبه 23 آبان ماه در محل ساختمان شورای شهر سنندج برگزار شد.
کد خبر : 232340

به گزارش گروه فرهنگی آنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان، جلسه هم اندیشی مدیرکل و معاونین اداره کل میراث فرهنگی کردستان با شهردار و اعضای شورای شهر سنندج پیرامون بحث و بررسی و همچنین شیوه ها و روش‌های افزایش تعامل و همکاری‌های فی مابین برگزار شد.


در ابتدای جلسه جلال شریعتی رئیس شورای شهر سنندج ضمن تبریک انتخاب حشمت الله صیدی بعنوان شهردار جدید سنندج و تشکر از حضور مدیرکل و معاونین اداره کل میراث فرهنگی کردستان اظهار داشت: برگزاری اینچنین جلسهژ ای تاکنون سابقه نداشته و امید است برگزاری اینگونه جلسات به منظور رسیدگی به مشکلات مردم شهر سنندج و همچنین افزایش همکاریهای فی مابین تداوم داشته باشد.


سید محسن علوی مدیرکل میراث فرهنگی کردستان نیز با اشاره به زلزله اخیر و تسلیت به خانواده های داغدار مردم شریف شهرهای مختلف کرمانشاه و همچنین تبریک انتخاب حشمت الله صیدی بعنوان شهردار سنندج گفت: این جلسه بنا به درخواست اداره کل میراث فرهنگی استان برگزار شد و متذکر شد که در طول سالیان اخیر تاکنون این گونه با شهردار و اعضای شورای شهر مشکلات موجود مربوط به مسائل شهر سنندج را بررسی نکرده بودیم.


علوی با اشاره به اینکه اداره کردن شهر وظیفه ای بسیار سنگین است، افزود: توسعه و آبادنی و حفظ مواریث فرهنگی و تاریخی شهر سنندج در گرو همکاری کلیه ارگانها و نهادهای دولتی و خصوصی باشهرداری است و همه آحاد مردم باید خود را وام دار میراث فرهنگی بدانند در غیر این صورت به جای حل مشکلات، شاهد انباشت آنها خواهیم بود و این موضوع در دراز مدت به ضرر مردم می باشد او با ابراز خرسندی از انتخاب حشمت الله صیدی بعنوان شهردار و امیدوار بودن نسبت به آینده، گفت: هم افزایی نقاط قوت و کاستن از نقاط ضعف های دو نهاد می تواند موجبات رفاه و آرامش مردم عزیز شهرسنندج را بیش از پیش فراهم سازد.


مدیرکل میراث فرهنگی استان کردستان با بیان شیوه های توسعه همکاری در زمینه حفاظت از آثار تاریخی و باستانی، توسعه صنعت گردشگری و صنایع دستی در سطح شهر سنندج، اظهار داشت: شهرداری و میراث فرهنگی با همت و تلاش بافت فرسوده شهر سنندج را مجددا احیا کنند و این بافت با ارزش را به یکی از بهترین نقاط سکونتی شهر سنندج تبدیل کنیم.


سپس حشمت الله صیدی شهردار سنندج با اشاره به اقدامات و پیگیریهای صورت گرفته در زمینه توسعه منطقه نمونه گردشگری آبیدر سنندج و محور قشلاق گریزه گفت: جلسات متعدد و تخصصی زیادی لازم است تا به نتایج مثبتی برای توسعه و آبادانی شهر سنندج برسیم.


وی با ابراز اینکه میراث فرهنگی و حفظ آن جزو اولویت‌های شهرداری سنندج خواهد بود، اظهار داشت: ایجاد خانه هنرمندان، مرمت و احیا حمام شیشه و احیا بافت سنتی شهر برنامه ها و طرحهایی است که شهرداری سنندج در آینده ای نزدیک با جدیت پیگیری خواهد نمود.


شهردار سنندج با ابراز خرسندی از اقدامات و پیگیریهای مدیرکل میراث فرهنگی استان کردستان گفت: مطالعات مجدد منطقه نمونه گردشگری آبیدر و محور قشلاق گریزه به زودی آغاز خواهد شد و ما بر این باوریم که این دو طرح امکان ایجاد اشتغال پایدار برای تعداد زیادی از جوانان را فراهم می سازد.


در ادامه این جلسه، محمد رشیدی معاون میراث فرهنگی، کوروش قادری رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سنندج، منصور مهرزاد کارشناس حوزه میراث فرهنگی، مهرداد کیانی معاون گردشگری، فرهاد حامدی کارشناس حوزه صنایع دستی، سید انور رشیدی عضو شورای شهر سنندج، یوسف اسدی عضو شورای شهر سنندج و سایر حاضرین در جلسه به بیان نقطه نظرات و دیدگاههای خود پیرامون اهداف و دستور کار جلسه پرداختند و در پایان مقرر گردید جلسات کارشناسی و تخصصی پیرامون بررسی راههای توسعه همکاری و مرتفع نمودن مشکلات، برنامه ریزی و برگزار شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: جلسه هم اندیشی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته