دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 خرداد 1394 - 14:12
معاون سازمان تامین اجتماعی:

دریافت مطالبات از جمله اولویت‌های سازمان تامین اجتماعی است

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی با اشاره به مطالبات 9 هزار و 600 میلیارد تومانی سازمان تامین اجتماعی از کارفرمایان(به غیر از دولت)، گفت: دریافت به موقع این مطالبات از جمله اولویت‌های سازمان است که در این رابطه برنامه‌های مدونی در دستور کار واحدهای اجرایی سازمان قرار خواهد گرفت.
کد خبر : 23230

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمدحسن زدا در جلسه شورای اداری مشترک ادارات کل تامین اجتماعی استان تهران با بیان اینکه از سال 87 به بعد این سازمان از نقطه سر به سری گذشته و مصارف آن بر منابع پیشی گرفته، افزود: در این شرایط نیازمند دقت بیشتر در اجرای قانون هستیم.
وی با بیان اینکه یک میلیون و 200 هزار کارفرمای فعال در کشور داریم، اظهار کرد: امروز باید سعی کنیم که نگرش خود را در رابطه با سازمان تغییر دهیم و نگرش های گذشته را نسبت به سازمان تامین اجتماعی اصلاح کنیم.
معاون سازمان تامین اجتماعی افزود: در گذشته وظایفی را در شعب سازمان برعهده داشتیم و کارها را با روند خاص و تعریف شده ای به انجام می‌رساندیم که اکنون زمان بازنگری در این فرایندها فرا رسیده است.
زدا با بیان اینکه در سال‌های قبل میزان درآمد سازمان تامین اجتماعی بسیار بیشتر از هزینه ها بود و بخش زیادی از حق بیمه وصولی برای سرمایه گذاری مصرف می‌شد، گفت: از سال 78 که از نقطه سر به سری گذاشتیم و دیگر پولی برای سرمایه‌گذاری نداریم، بنابراین باید برای پرداخت مستمری به بازنشستگان، دائما درآمدها و هزینه‌های سازمان را رصد کنیم.
مصارف تامین اجتماعی 12 درصد بیشتر از منابع است
وی با بیان اینکه اکنون نسبت مصارف به منابع سازمان تامین‌اجتماعی 112 درصد است، گفت: مصارف ما 12 درصد بیشتر از منابع است و ما باید شرایط سازمان را مرور کنیم تا بتوانیم بهترین اقدامات را انجام دهیم.
زدا بر لزوم دقت بیشتر برای پیشگیری از استفاده غیرقانونی از خدمات و مزایای سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد و افزود: در سال گذشته 50 هزار فقره مستمری من غیرحق در واحدهای اجرایی سازمان شناسایی و قطع شده که این آمار نشان دهنده عدم نظارت دقیق بر مستمری‌های پرداختی توسط سازمان در گذشته است و جا دارد که برای اصلاح روند نادرست گذشته اقدامات جدی را در دستور کار قرار دهیم.
معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی بر لزوم تغییر در تفکرات و سبک مدیریتی این سازمان تأکید کرد و گفت: اکنون زمان این تغییرات فرا رسیده است و در آینده نزدیک دستورالعمل های لازم در این رابطه به واحدهای اجرایی سازمان ابلاغ می‌شود.
زدا نظارت بیشتر بر بازرسی ها، ابلاغ بدهی کارفرمایان، پرداخت مستمری های بازنشستگی و بیکاری، پرونده های در دست بررسی کمیته های وصول مطالبات و حسابرسی را از مهمترین برنامه های سازمان تامین اجتماعی برشمرد و تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی در این مسیر تنها به دنبال احقاق حقوق و جلوگیری از سوء استفاده‌های غیر قانونی است و این اقدامات به هیچ وجه نباید منجر به ایجاد وقفه و یا کاهش کیفیت خدمت رسانی به بیمه شدگان و مستمری بگیران باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب