دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آبان 1396 - 12:57
مروری بر مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های انگلیسی‌زبان

پایان موگابه/ جمهوری‌خواهانی که به سازمان ترامپ کمک مالی می‌کنند

کودتای ارتش در زیمبابوه، کمک‌های مالی برخی از نمایندگان جمهوری‌خواه به سازمان ترامپ و اظهارات جف سشنز درباره رابطه نزدیکان ترامپ با روسیه از مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های انگلیسی‌زبان هستند.
کد خبر : 232261

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، مهم‌ترین عناوین امروز روزنامه‌های انگلیسی زبان جهان بدین شرح است:

پایان موگابه


روزنامه دیلی میل با اشاره به کودتای ارتش زیمبابوه علیه رابرت موگابه رئیس جمهور 93 ساله این کشور، از کودتا به مثابه خط پایان زندگی سیاسی موگابه یاد کردند.


موگابه که قصد داشت همسر خود را به عنوان جانشین خود برای پست ریاست جمهوری معرفی کند، با واکنش شدید ارتش این کشور که از معاون موگابه حمایت می‌کند، مواجه شد.


روزنامه دیلی‌میل با تصاویری از حضور تانک و ماشین‌های نظامی ارتش موگابه در خیابان‌های هراره پایتخت زیمبابوه، کودتا در زیمبابوه را به عنوان مهم‌ترین خبر خود انتخاب کرده است.


جمهوری‌خواهانی که به سازمان ترامپ کمک مالی می‌کنند


روزنامه واشنگتن پست در گزارشی به منابع مالی شرکت‌های متعلق به ترامپ بعد از پیروزی در انتخابات پرداخته است.


در این گزارش آمده است که از روز برگزاری انتخابات، سازمان ترامپ رشد زیادی از تراز مالی خود را از طریق حمایت مال نمایندگان جمهوری‌خواه تجربه کرده است.


اسم و مبالغ پرداختی این نماندگان در گزارش واشنگتن‌پست آمده است.


سشنز: من دروغگو نیستم


روزنامه هافینگتون پست در مطلبی به اظهارنظر جف سشنز دادستان کل ایالات متحده آمریکا درباره شهادت خود پیرامون جورج پاپادوپولوس مشاور کمپین انتخاباتی ترامپ پرداخته است.


سشنز درباره شهادت خود پیرامون جورج پاپادوپولوس مشاور کمپین انتخاباتی ترامپ در مارس 2016 اعلام کرد که وی در آن زمان دروغ نگفته است و چیزی درباره رابطه مشاور ترامپ با دولت روسیه در یاد نداشته است.


پاپادوپولوس از جمله افراد نزدیک به ترامپ است که متهم به داشتن رابطه با دولت روسیه در جریان مبارزات انتخاباتی سال 2016 قرار گرفته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته