دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آبان 1396 - 12:20

جنگ با داعش در عراق مراحل نهایی خود را سپری می‌کند

منابع امنیتی و نظامی عراقی اعلام کردند که نیروهای مسلح این کشور متشکل از «عملیات الجزیره» ارتش و نیروهای مردمی، به ورودی بخش «راوه» نزدیک شدند و خود را برای یورش به آن ظرف چند ساعت آینده، آماده می‌کنند.
کد خبر : 232253

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق، به زودی آزاد سازی تمام مناطق مسکونی بخش راوه از تصرف داعش، اعلام خواهد شد.


با این وجود ناظران می‌گویند حتی در صورت بیرون راندن تروریست‌های داعش از راوه، این گروه همچنان تصرف 18 کیلومتر مربع، یعنی معادل 4درصد مساحت عراق را در دست دارد. این منطقه شامل مناطق بیابانی خالی از سکنه میان استان‌های الانبار و نینوا می‌شود.


فرماندهی عملیات مشترک می‌گوید که بخش راوه، بر روی بلندی با تنها دو گذرگاه قرار دارد که هر دوی این گذرگاه‌ها در تصرف داعش است. این گذرگاه‌ها مین گذاری شده و شماری از مهاجمان انتحاری هم برای جلوگیری از پیشروی نیروهای عراقی در آن مستقر هستند.


این آرایش نیروهای داعش، خروج غیرنظامیان از این بخش را دشوار می‌کند.


ولی با این حال عراق مراحل نهایی جنگ با داعش را در خاک خود سپری می‌کند. این گروه پس از دست دادن موصل که زمانی مرکزش در عراق به شمار می‌آمد، دیگر مناطق را به سرعت از دست داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته