دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آبان 1396 - 11:55

انتقاد نماینده اصفهان از عدم تدوین به موقع آیین‌نامه قوانین از سوی دولت

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس از دیرکرد دولت در تدوین آیین‌نامه‌ها انتقاد کرد و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ بر فعال‌تر شدن دولت در تدوین آیین‌نامه‌ها تأکید کرد.
کد خبر : 232218

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با اشاره به بند 11 ماده 24 آیین‌نامه داخلی مجلس مبنی بر حفظ شأن، جایگاه و منزلت مجلس گفت: علیرغم اینکه گزارش کمیسیون اصل 90 در خصوص تدوین آیین‌نامه‌های قوانین خیلی مناسب و دقیق بود؛ اما باید اذعان کرد ارائه گزارش در مورد اینکه بیش از 90 درصد آیین‌نامه‌ها در مورد خودشان تهیه می‌شده در شأن مجلس نیست.


نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سال مالی 96 در حال اتمام شدن است اما از 9 آیین نامه مربوطه فقط 3 مورد آن هم با تأخیر تهیه شده که جای تعجب دارد، تصریح کرد: هم اکنون نمایندگان باید بودجه سال 97 را تدوین کنند؛لذا وقتی آیین‌نامه‌های مربوط به قوانین در موعد مقرر تدوین نمی‌شود؛مردم دچار مشکل می‌شوند.


وی اظهار کرد: مردم معتقد هستند وقتی قرار است دولت از آنها پولی را دریافت کند؛ راهکارش را سریعا در نظر می‌گیرد؛اما در این موارد باید گفت کهحقوق شهروندی در عدم اجرای قوانین چطور تأمین می‌شود.


علی مطهری نیز در پاسخ به تذکر نماینده شاهین، میمه و برخوار در مجلس با اشاره به اینکه نباید تأخیری در تدوین آیین‌نامه‌ها ایجاد شود، گفت: متأسفانه آیین‌نامه‌های مربوط به برخی از قوانین مانند برنامه ششم و غیره به موقع تدوین و اجرایی نشده است؛لذا دولت باید فعال‌تر و چابک‌تر باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته