دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در مقاله عضو هیات علمی واحد سیرجان بررسی شد

خیزش زنان از خاکستر مردان سیاست

مقاله عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان در نخستین همایش زنان و پیشرفت جامعه با عنوان «خیزش زنان از خاکستر مردان سیاست »پذیرفته و از سوی به صورت سخنرانی ارائه شد.
کد خبر : 232205

به گزارش آنا، شهره شهسواری فرد در این مقاله آورده است: اکنون شمار زنانی که بر مسند قدرت در جهان تکیه دارند، کمتر از سال های گذشته است و حتی پنج درصد از مجموع رهبران جهان هم تشکیل نمی دهند. زنان برای رسیدن به این موقعیت راه درازی را طی کرده اند، اما راه طولانی تری در پیش دارند.


عضو هیات علمی واحد سیرجان عنوان کرده است که ایجاد نظام سهمیه ای 20 تا 40 درصدی برای حضور زنان در هیات وزیران وزارتخانه ها و نمایندگی مجلس، کمک مالی به نامزدهای زن در فرایندهای انتخاباتی، آموزش زنان و دختران جوان به منظور تشویق آنان در روی اوردن به حرفه های سیاسی، تغییر نگرش سنتی خانواده ها نسبت به دختران برای ایجاد نگاه برابر میان دختر و پسر، اصلاح محتوای کتاب های درسی و در پیش گرفتن رویه های برابر خواه و آزادی طلب نسبت به دختر و پسر و آماده کردن معلمان به عنوان عوامل آموزش دهنده تغییر در نگرش ها از عواملی است که در سهم زنان در سیاست می تواند مهم باشد.





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته