دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 خرداد 1394 - 14:05
حیدرزاده در جلسه شورای اداری شهرستان ری:

اولویت محیط‌زیست تهران، حل مشکلات شهر ری است

جلسه شورای اداری شهرستان ری صبح امروز با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست، محمدهادی حیدرزاده مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران و دکتر جمالی‌پور معاون استاندار و فرماندار ویژه این شهرستان و اعضای مربوطه برگزار شد.
کد خبر : 23215

به گزارش گروه اجتماعی آنا، محمد هادی حیدرزاده در این جلسه با اشاره به معضلات اساسی در حوزه آب، خاک و هوا در این شهرستان اظهار کرد: نزدیک به 10 هزار واحد صنعتی در شهرستان ری وجود دارد که میزان و تجمع آن برابر واحدهای صنعتی در چندین استان کشور است.


وی با اشاره به موضوع مرکز دفنی زباله‌های کهریزک و همچنین مجاورت آرامستان تهران به این شهرستان گفت: همچنین تعدادی از واحدهای صنعتی بزرگ و راهبردی مانند پالایشگاه نفت شهید تندگویان، سیمان تهران، صنایع نفتی و واحدهای مکمل و تولیدکننده قطعات خودروسازان در این شهرستان استقرار دارند.


مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران افزود: بزرگترین مجتمع صنعتی خاورمیانه با حضور 1400 واحد صنعتی در شهرک صنعتی شمس آباد این شهرستان واقع شده و همه اینها نشانگر بارگذاری بالای صنایع و حجم مسایل و مشکلات زیست‌محیطی در این شهرستان است.


وی با اشاره به اقدامات موثر زیست‌محیطی در این شهرستان اظهار کرد: رفع مشکلات گزارش شده مردم از طریق سامانه گویا 1540 و پایش مستمر و حتی شبانه واحدهای صنعتی و نیز نمونه‌برداری‌های حضوری از خروجی دودکش واحدهای آلاینده و حتی کنترل سیستم پساب واحدهای صنعتی از جمله اقدامات و اولویت‌های محیط‌زیستی در این شهرستان است.


حیدرزاده همچنین پایش آنلاین واحدهای صنعتی در سطح استان و در سطح این شهرستان را از جمله نتایج حاصل از پیگیری‌های اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران دانست.


وی ضمن تشکر از همکاری مقامات قضایی شهرستان ری با سازمان محیط‌زیست، ادامه داد: تعداد زیادی از واحدهای آلاینده و متخلف به خصوص چربی سوزی‌ها در شهرستان ری با دستور قضایی تعطیل شد.


مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: در بسیاری از واحدهای بزرگ صنعتی دستورات قضایی و پیگیری‌های دستگاه محیط‌زیست منجر به بهبود وضعیت و روند رو به رشد شده است.


پالایشگاه شهید تندگویان اقدامات مثبتی در زمینه محیط‌زیست داشته است


وی گفت: پالایشگاه نفت شهید تندگویان جزو واحدهایی بوده که اقدامات مثبت و رو به جلویی در حوزه محیط‌زیست انجام داده است.


حیدرزاده با اشاره به مشکلات صنعتی سیمان تهران با توجه به تداخل بین زوم مسکونی و این صنعت بیان کرد: با وجود سرمایه‌گذاری‌ها و تلاش‌های این واحد صنعتی در حوزه محیط‌زیست،اما موضوعات زیست‌محیطی در این صنعت به بن بست رسیده و می‌طلبد با کمک دولت موضوع انتقال این واحد با جدیت پیگیری شود.


حیدرزاده همچنین ادامه داد: ایجاد واحدهای HSE در شهرک های صنعتی این شهرستان مورد پیگیری بوده و در شهرک صنعتی شمس آباد واحد HSE فعال شده است.


مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران همچنین از تشکیل کارگروه ساماندهی موضوع کشاورزی در جنوب تهران با دستور استاندار تهران خبر داد که یکی از وظایف محول به حوزه محیط‌زیست جلوگیری از ورود فاضلاب واحدهای صنعتی به اراضی کشاورزی است.


وی افزود: موضوع انتقال سایت دفن زباله در آرادکوه از دیگر موضوعات مورد پیگیری این سازمان بود با توجه به اینکه زمین مناسبی برای این کار تاکنون پیدا نشده ، تلاش حاکمیتی محیط‌زیست اصلاح و بهبود در مدیریت پسماند در این سایت است.


مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران همچنین یکی از مشکلات این شهرستان را کمبود نیروی انسانی و تخصصی در حوزه محیط‌زیست شهرستان دانست و اعلام آمادگی کرد که با توجه به اهمیت شهرستان ری، حجم عمده اقدامات محیط‌زیست استان به این شهرستان معطوف شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته