دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آبان 1396 - 07:54

زلزله شب گذشته در بیرجند خسارتی نداشت/ آماده‌باش نیروهای امدادی و عملیاتی

زلزله‌ای به بزرگی 3،9 ریشتر در حالی ساعت 23 و 18 دقیقه شب گذشته در 17 کیلومتری بیرجند به وقوع پیوست که مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اعلام کرد: این زلزله هیچ گونه خسارت جانی یا مالی نداشته است.
کد خبر : 232057

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سید ابوالقاسم میرجلیلی افزود: نگرانی خاصی درباره وقوع زلزله در استان وجود ندارد با این وجود به دستور استاندار تمامی نیروهای امدادی و عملیاتی به مدت 24 ساعت آماده باش هستند.


وی بیان کرد: با توجه به اینکه زلزله در عمق کم روی داد (7 کیلومتری زمین) توسط مردم احساس شد و گرنه زلزله خاصی نبود و زیر 4 ریشتر بود.


مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه حدود نیم ساعت بعد پس لرزه دیگری به بزرگی 2،3 ریشتر حوالی شهر مود را لرزاند و شدت آن کمتر از زلزله قبلی بود، لذا روند کاهشی بوده و نگرانی بابت زلزله های بعدی تا حدودی برطرف شد.


وی ادامه داد: با این وجود خراسان جنوبی، استانی زلزله خیز است و با توجه به این که هر 12 سال یک زلزله بزرگ در آن روی می‌دهد مردم باید حساسیت و مراقبت لازم را داشته باشند و نکات ایمنی را همواره رعایت کنند.


میرجلیلی با اشاره به اعزام گروه های ارزیاب به مناطق تحت تاثیر زلزله سه شنبه شب گفت: این زلزله هیچ گونه خسارت جانی یا مالی نداشته است.


با توجه به اینکه زلزله باعت لرزش نسبتا شدید ساختمان ها شد بسیاری از مردم از منازل خود بیرون آمدند و ساعاتی با خودرو در معابر عمومی شهر تردد کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته