دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آبان 1396 - 12:47

برگزاری دومین دوره مسابقات نجات تخم‌مرغ در آموزشکده سما لاهیجان

دفتر پژوهش آموزشکده فنی و حرفه‌ای سما لاهیجان به منظور ایجاد خلاقیت و نوآوری در دانشجویان این مرکز آموزشی فرهنگی و تشویق آنان به رقابت‌های جذاب علمی اقدام به برگزاری دومین دوره مسابقه نجات تخم‌مرغ کرد که این رقابت علمی با شرکت 30 تیم سه نفره برگزار شد.
کد خبر : 231807

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس دانشکده سما لاهیجان در حاشیه این مراسم با قدردانی از مدیر پژوهشی سما لاهیجان برای برگزاری این رقابت علمی، برگزاری اینگونه مسابقات را لازمه کار پژوهشی و مکمل آموزشهای تئوریک دانشجویان دانست.


وی با تشکر از حضور فعال آنان در این رقابت علمی، از آمادگی سما برای فراهم کردن بستر چنین کارهایی برای پیشرفت علمی و بروز خلاقیت های دانشجویان خبر داد.


در این مسابقه پس از بررسی و تأیید سازه‌ها از سوی هیأت داوران، یک عدد تخم‌مرغ در اختیار هر تیم قرار گرفته و در سازه‌ها جاگذاری شد، سپس در میان شور و هیجان دانشجویان سازه‌ها با رعایت کامل مسائل ایمنی از ارتفاع موردنظر پرتاب و با توجه به نتایج حاصله امتیاز بندی شدند، در نهایت 3 سازه به عنوان سازه‌های برتر تعیین و در مراسم اختتامیه مسابقه با اهدای جایزه و لوح تقدیر از برگزیدگان به این شرح قدردانی شد: رتبه اول: محمد حسین اعتمادنیا، رتبه دوم: فاطمه موسی نیا، شیوا زینت رو و رتبه سوم: زهرا کریمی، سیده مبینا ابوالقاسمی.


مسابقات نجات تخم مرغ یا چالش جاذبه (Gravity Challenge) اولین بار از سویNASA به منظور ساخت سازه‌ها و اجسامی که انسان را در ارسال و پرتاب کاوشگرها به سیاره‌های دیگر یاری کنند، اجرا شد چرا که کاوشگرها باید در درون سازه‌هایی قرارگیرند که پس از برخورد با سیاره‌ها و اجرام آسمانی، بتوانند با کاستن سرعت، به سادگی و با حفظ دستگاه های درون خود، با کمترین خسارت بر سطح سیاره مورد نظر نشسته به کاوش و بررسی بپردازند و اطلاعات کسب شده را به زمین ارسال کنند.


نخستین دوره مسابقات نجات تخم مرغ دی سال گذشته در این مرکز آموزشی فرهنگی برگزار شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته