دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 خرداد 1394 - 12:39
دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد

20 درصد از جمعیت جهان تا سال 2050 سالمند می‌شوند

بر اساس اعلامیه مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، دبیر کل این سازمان می‌گوید: 20 درصد از جمعیت جهان تا سال 2050 سالمند می‌شوند.
کد خبر : 23180

به گزارش گروه اجتماعی آنا، دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی آگاهی از بدرفتاری با سالمندان، مصادف با 15 ژوئن 2015 برابر با 25 خرداد ماه گفت: افزایش سن جمعیت جهان، ضرورت ترویج و دفاع از حقوق سالمندان را دوچندان کرده است و انتظار می‌رود تا سال 2050 بیست درصد از جمعیت جهان را افراد سالمند تشکیل دهند.


در این پیام آمده است: این موضوع که افراد متعلق به نسل‌های گذشته غالبا مورد غفلت و بدرفتاری واقع می‌شوند، حقیقتی نگران کننده و تاسف بار است. عموما این واقعیت تلخ توسط گروه‌های اصلی جامعه نادیده گرفته می‌شود. این در حالی است که افزایش سن جمعیت جهان، ضرورت ترویج و دفاع از حقوق سالمندان را دوچندان کرده است و انتظار می‌رود تا سال 2050 بیست درصد از جمعیت جهان را افراد سالمند، تشکیل دهند.


وی همچنین در این بیانیه تاکید کرده است: مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای رفع این بی‌عدالتی، 15 ژوئن را بعنوان «روز جهانی آگاهی از بدرفتاری با سالمندان» برگزیده است. این یادبود سالیانه کمک کرده است تا در مورد مسائلی که زمانی ممنوع شناخته می‌شدند بحث‌های نوظهوری در جهان آغاز شود. این در حالی‌ست که افراد گرد هم جمع می‌شوند تا از حقوق سالمندان جهت داشتن زندگی عاری از خشونت و بدرفتاری حمایت کنند.


به گفته دبیرکل سازمان ملل متحد، بدرفتاری با سالمندان تصویر پرستاری بی‌عاطفه را برای بسیاری تداعی می‌کند که قربانی او را به درستی نمی‌شناسد. در حالیکه این مساله اسفناک است و غالبا این افراد خانواده هستند که مرتکب خشونت می‌شوند که شامل بی‌توجهی و سوء‌استفاده روانی، مالی و جسمی است. مطالعات نشان داده‌اند که عواملی از قبیل سن، جنسیت و استقلال، خطر بدرفتاری را بالا می‌برد و زنان بیشترین تعداد قربانیان را تشکیل می‌دهند.


سازمان ملل متحد در این روز با همکاری شرکای خود در سراسر جهان فعالیت‌هایی را جهت یافتن راه‌حل سازمان‌دهی می‌کند و ما از تمامی مردم می‌خواهیم تا از این تلاش‌ها حمایت کنند.


معمولا جرم ناراحت کننده بدرفتاری با سالمندان بی سرو صدا و مخفیانه رخ می‌دهد که پاسخی رسا و عمومی به آن بسیار مهم است. بیایید قصد خود را برای پایان دادن به این مشکل به عنوان بخشی از تلاش‌های گسترده خود جهت فراهم آوردن زندگی با عزت برای همه تحکیم بخشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته