دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حمید استیلی درگفت‌وگو با آنا؛

رکوردها در جام جهانی امتیاز نمی‌‌‌آورند/ تیم ملی باید با حریفان قوی‌تری بازی کند

هافبک سابق تیم ملی گفت: رکوردها به هیچ دردی نمی‌خورند چون در جام جهانی به رکوردها امتیازی نمی‌دهند.
کد خبر : 231693

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، حمیدرضا استیلی در خصوص پیروزی تیم ملی ایران برابر ونزوئلا گفت: «بازی خوبی را شاهد بودیم و بار دیگر شاهد برتری تیم ملی در یک بازی دوستانه بودیم. اما باید این موضوع را مدنظر داشته باشیم که تیم ملی با حریفان قوی‌تری باید بازی کند تا نقاط ضعف خود را شناسایی کند. ضمن اینکه بهتر است حریفان با نفرات اصلی‌شان مقابل ما ظاهر شوند تا بچه‌ها فشار بیشتری تحمل کنند.»


او ادامه داد: «ما در بازی با روسیه، پاناما و ونزوئلا شاهد این بودیم که در فاز حمله تغییراتی در تیم ملی ایجاد شده است. ما در یک سوم دفاعی حریفان دفاع خود را شروع می‌کنیم و سعی می‌کنیم در آن منطقه توپ را پس بگیریم. این موضوع جای امیدواری دارد ولی نباید فراموش کنیم که اگر برابر حریفان قدرتمند بازی کنیم قدرت‌مان در اجرای تاکتیک‌های جدید مشخص می‌شود و می‌توان عیار تیمی تیم ملی را بالا برد تا نتیجه بهتری در جام جهانی به دست آوریم.»


زننده گل ایران به آمریکا درجام جهانی 1998 خاطرنشان کرد: «وقتی به بازی‌های تدارکاتی دیگر تیم‌های آسیایی می‌اندازیم، می‌بینیم ژاپن برابر تیم اصلی برزیل، کره‌جنوبی مقابل کلمبیا و عربستان با بلغارستان رودررو می‌شود. نمی‌دانم چرا ما با تیم‌های بازی می‌کنیم که نمی‌توانند آنچنان که باید ما را به چالش بکشند. شاید امکانات لازم را در اختیار نداریم تا با این حریفان بازی کنیم و شاید هم تیم‌های مطرح جهان دوست ندارند برابر ما بازی کنند.»


وی درباره اینکه برخی کارشناسان بر این باورند که بازی نکردن با تیم‌های طراز اول جهان به‌خاطر حفظ رکوردهای تیم ملی با کارلوس کی‌روش است، تصریح کرد: «اگر دلیل بازی نکردن با تیم‌های صاحب فوتبال ترس از شکستن رکوردهاست که این رکوردها به هیچ دردی نمی‌خورد چون در جام جهانی به رکوردها امتیازی نمی‌دهند و تیم برنده زمین به امتیاز کامل مسابقه می‌رسد. ما که با رکورد نباختن و گل نخوردن صعود نمی‌کنیم.»


استیلی یادآور شد: «یادم هست پیش از جام جهانی 98 ما فقط یک بازی دوستانه ملی با کرواسی و یک بازی با تیم باشگاهی رم ایتالیا داشتیم. اگر بازی‌های دوستانه بیشتری برگزار می‌کردیم ترس‌مان می‌ریخت و حتی احتمال آن وجود داشت که از گروه‌مان صعود کنیم. الان هم بازی با تیم‌های صاحب سبک شجاعت بچه‌ها را برای بازی با تیم‌های همگروه‌شان بالاتر می‌برد و احتمال صعودمان را افزایش می‌دهد. با توجه به اینکه ایران تیم اول قاره آسیاست به نظرم اسپانسرهای زیادی هستند که حاضرند از ما در بازی با تیم‌های اول فیفا حمایت مالی کنند.»


او درباره درخواست کروز مربی تیم ملی برای اطلاع‌رسانی زودتر بازی‌های تدارکاتی تصریح کرد: «100درصد که خواسته معقولی مطرح شده است. ما اگر تیم‌های قدرتمند دنیا را الگوی خودمان قرار داده‌ایم باید بدانیم آنها تا جام جهانی بازی‌های دوستانه‌شان را مشخص کرده‌اند و طبق برنامه جلو می‌روند. ولی در کشور ما برنامه‌ریزی‌ها دقیقه 90 انجام می‌شود و برای همین هم کادرفنی دچار مشکل می‌شود. بهتر است برای آنکه بتوانیم نمایش مناسب‌تری برابر حریفان خود ارائه دهیم زودتر این حریفان شناسایی شوند.»


استیلی درباره حذف تیم‌های ایتالیا و هلند از انتخابی جام جهانی روسیه بیان کرد: «قشنگی فوتبال دنیا به اتفاقات غیرمنتظره‌ای است که در جریان رقابت‌ها و مسابقات آن رخ می‌دهد. پیشرفت فوتبال باعث شد تا ایتالیا و هلند که نتوانسته بودند همپای دیگر کشورها رشد کنند، از دور رقابت‌ها کنار و در جام جهانی غایب باشند. شاید انتظار حذف ایتالیا از سوی سوئد عجیب باشد اما واقعیت فوتبال دنیا این است که تیم‌های موفق می‌شوند که برنامه‌ریزی بهتری داشته باشند. ما هم می‌توانیم با برنامه‌ریزی مناسب به سمتی برویم که فاصله‌مان با فوتبال جهان را کم کنیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته