دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آبان 1396 - 00:39
سخنگوی سازمان انتقال خون ایران در گفت‌وگو با آنا:

7 برابر نیاز کشور ذخیره خونی داریم/ تنها در خصوص گروه خونی «O منفی» و سایر گروه‌های خونی منفی اعلام نیاز شده‌است

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه مردم از فردا به صورت عادی به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند، اعلام کرد: ذخیره خون و فرآورده‌های خونی تا پیش از حادثه اخیر، 7 برابر نیاز روزانه کشور بود بنابراین کمبودی وجود ندارد.
کد خبر : 231599

دکتر بشیر حاجی‌بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، در خصوص استقبال خوب مردم برای اهدای خون در جهت کمک به آسیب‌دیدگان زلزله کرمانشاه گفت: قبل از وقوع حادثه تاسف بار زلزله غرب کشور، ذخیره خون و فرآورده‌های آن، به همت اهداکنندگان عزیز خون، بیش از 7 برابر مصرف روزانه کشور بود که با این ذخایر به راحتی امکان مدیریت و تامین خون و فرآورده‌های مورد نیاز آسیب‌دیدگان حادثه امکان‌پذیر بود.


وی ادامه بود: با وجود ذخیره خونی مناسب، سازمان انتقال خون از اهداکنندگان با گروه خونی «O منفی» و سایر گروه‌های خونی منفی و نیز گروه خونی «Oمثبت»(که می‌تواند دهنده همگانی باشد) درخواست مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون را درخواست کرد که با پاسخ مثبت و مراجعه اهداکنندگان به مراکز انتقال خون مواجه شد.


حاجی بیگی ضمن قدردانی از اهداکنندگانی که در صف‌های طولانی معطل شده‌اند، تاکید کرد: با توجه به حجم خون اهدایی و ذخیره خونی کشور از اهداکنندگان دخواست می‌کنیم از صبح روز سه‌شنبه به صورت عادی به مراکزاهدای خون مراجعه کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته