گروه اجتماعی خبرگزاری آنا - مهمترین جلسهای که بعد از وقوع زلزله تشکیل شد، جلسه ستاد مدیریت بحران به ریاست وزیر کشور بود. علیالقاعده جدیترین تصمیمات درباره آنچه باید انجام داد، در این ستاد گرفته میشود. حادثه هولناکی واقع شده و مهمترین مرکز تدبیر بحران و اتفاقات پیشروی این بحران بزرگ، در حال بررسی این رخداد و صدور دستور به نهادهای مرتبط است. راهبری درست و شیوه مطلوب در برخورد با حادثه از این جمع توقع میرود؛ اصولا علت تشکیل چنین جلسهای همین است.
آنچه اما در تصاویر این جلسه دیدیم جمعی بودند با کت و شلوار مرتب و اتوکشیده که بسیار موقر بر گرد میزی نشسته بودند؛ لابد به مدیریت بحران.
این ستاد قطعا در ساعات گذشته زحمات بسیاری کشیده و شبانهروزی به کار سخت و طاقت سوز ساماندادن به اوضاع درهم شهرهای زلزلهزده مشغول بوده است. خوب است در بازنمایاندن تلاش مدیران در روزهای بحرانی حواسمان جمعتر باشد که مردم ملتهب توقع دارند افرادی را در تلویزیون ببینند که سر و وضعشان نشان بدهد با بحران مواجهاند نه اینکه در جلسهای رسمی و اداری حاضر شدهاند.
بهرهگیری درست از رسانه، خود مهارتی است برای مهار بحران و تاثیرگذاری بر حادثهدیدگان. این توانایی را مدیران به دیگر تخصصهای لازم در این کار بیفزایند.
رسانه فقط زیرنویس تعداد کشتهها و زخمیها نیست؛ رسانه نباید وزیر کشور را با کت و شلوار در جلسه مدیریت بحران نشان بدهد. جالب آنکه وزیر محترم در هواپیما در راه سفر به مناطق زلزلهزده نیز کت و شلوار به تن داشت .خوب است به این نکات توجه شود و فرمانده عملیات مدیریت بحران باید لباسی مناسبتر به تن کند.
انتهای پیام/