دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فرمانده ارشد آمریکایی:

برای دفع تهدیدهای موشکی عوامل دولتی و غیردولتی باید اشتراک‌گذاری اطلاعاتی صورت گیرد

فرمانده ناوگان پنجم آمریکا در منطقه خواهان تمرکز بر اشترک‌گذاری اطلاعات حساس بین کشورهای دوست برای دفع تهدیدهایی چون شلیک موشک توسط برخی عوامل دولتی و غیر دولتی منطقه شد.
کد خبر : 231563

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، یک فرمانده ارشد آمریکایی حاضر در منطقه خواهان تبادل اطلاعاتی بین کشورهای منطقه در زمان‌های واقعی برای مقابله با تهدیدها علیه عربستان و آبراه‌های حیاتی منطقه شد.


به نوشته «دیفنس نیوز» یک هفته بعد از رهگیری موشک انصار الله به سوی ریاض، فرمانده ناوگان دریایی آمریکا مستقر در بحرین خواهان اشتراک گذاری بیشتر اطلاعات همزمان برای مقابله با تهدیدهای رایج و فزاینده شد.


دریاسالار «جان آکیلینو» فرمانده ناوگان پنجم آمریکا در منطقه در این باره گفت: «بیاییم از برخی موانع عبور کنیم. من از شما می‌خواهم تا رهبران خود را برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات بیشتر و همکاری با یکدیگر برای دفع این تهدید‌های بسیار مهم تحت فشار گذارید.»


این فرمانده ارشد آمریکایی حاضر در هجدهمین نمایشگاه هوایی بین‌المللی دبی اظهار داشت، تهدیدات معاصر نه تنها نیاز به همکاری بیشتر میان کشورها، بلکه میان یگان‌های نظامی و اطلاعاتی را می‌طلبد.


وی همچنین رهگیری موفقیت آمیز موشک انصار الله یمن از سوی عربستان را نمونه‌‌ای صحیح از ارسال داده‌ها به تجهیزات نظامی برشمرد.


آکیلینو گفت که همکاری بخش ضروری برای جلوگیری از اقدام‌های عوامل افراطگرا و غیردولتی و نیز نهادهای دولتی بی‌ثبات کننده اوضاع در منطقه با تهدیدهایی چون مسدود نمودن گذرگاه‌های تجاری از باب المندب و دیگر آبراه‌های حیاتی است.


وی گفت: «امروزه عوامل غیر دولتی منطقه سلاح‌های به شدت توانایی دارند. آن‌ها به طور فزاینده موشک‌ بالستیک دقیق، موشک ضد کشتی، قایق انفجار از راه دور و تهدیدات دیگر را دارند.»


این فرمانده ارشد آمریکایی با اشاره به وجود پاره‌ای موانع در اشتراک گذاری اطلاعات، خواهان ایجاد کانال‌های غیرمستقیم در این مسیر شد.


منبع: فارس


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته