دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آبان 1396 - 19:11
سخنگوی مدیریت بحران کشور خبر داد

برگزاری جلسه اضطراری در مورد تامین مایحتاج مردم با حضور وزیر کشور/ کمبود نیرو در برخی مناطق

سخنگوی مدیریت بحران کشور از برگزاری جلسه اضطراری در مورد تامین مایحتاج مردم با حضور وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران خبر داد و گفت: در صورتی که مشکلی در این زمینه وجود داشته‌باشد در این جلسه برای رفع آن دستورات لازم ابلاغ می‌شود.
کد خبر : 231551

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، بهنام سعیدی، سخنگوی مدیریت بحران کشور در مورد گلایه مندی مردم از تاخیر و تعلل امدادرسانی در برخی از روستا‌ها اظهار کرد: در برخی از مناطق با کمبود نیرو و تجهیزات روبه رو هستیم اما باید توجه داشته باشیم که امدادرسانی‌های هلال احمر بسیار قابل توجه بوده است.


وی افزود: فقط 38 هزار دستگاه چادر امدادی از سوی جمعیت هلال احمر در بین مردم زلزله زده توزیع شده استو هم اکنون 8 استان برای تامین اقلام امدادی و تغذیه‌ای اعلام آمادگی کرده‌اند.


سعیدی از برگزاری جلسه اضطراری در مورد تامین مایحتاج مردم با حضور وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران تا دقایقی دیگر خبر داد و گفت: در صورتی که مشکلی در این زمینه وجود داشته باشد در این جلسه در رفع آن دستورات لازم ابلاغ می‌شود.


وی در مورد کمبود آب آشامیدنی در منطقه سرپل ذهاب گفت: متاسفانه در پی بروز زلزله کرمانشاه تمامی راه‌های مواصلاتی مسدود شد به همین دلیل مردم با مشکلاتی روبه رو شدند اما پس از بازگشایی راه‌ها عملیات امداد ونجات و توزیع اقلام امدادی با سرعت بیشتری انجام شد البته باید توجه داشته باشیم که به دلیل تخریب زیرساخت‌ها امکان وصل کردن آب نبود و همچنین به دلیل کدورت و گل آلود بودن آب امکان استفاده نداشت اما توزیع آب آَشامیدنی سیار از دقایق ابتدایی صورت گرفت.


وی در مورد قطعی برق در این منطقه نیز گفت: با توجه به این که عمق فاجعه در منطقه سرپل ذهاب بود بسیاری از تلفات انسانی و تخریب دکل‌های برقی در این منطقه اتفاق افتاد اما تا فردا صبح برق این مناطقه نیز وصل می‌شود.


سعیدی در پاسخ به اینکه چرا در برخی از مناطق از جمله منطقه چشمه سفید در دالاهو نیروهای امدادی نرسیده اند، افزود: دقایقی قبل در تماس تلفنی با مدیرکل بحران کرمانشاه چنین سوالی را مطرح کردم که مشخص شد هم اکنون امدادرسانی به همه روستاها و مناطق صورت گرفته و عملیات در حال انجام است و هیچ منطقه ای بدون امدادرسانی و ارزیابی نبوده است.


وی ادامه داد: هم اکنون سپاه، ارتش، هلال احمر و ناجا در منطقه حضور دارند و 14 کارگروه تخصصی مدیریت بحران در منطقه فعال است و همه این دستگاه‌های مسئول در محل استقرار دارند بر همین اساس تلاش می‌کنیم حتی یک مصدوم هم بدون امدادرسانی باقی نماند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته