دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ابهام در واریز یارانه خرداد ماه

تاخیر در پرداخت یارانه خرداد ماه ابهامات تازه‌ای را ایجاد کرده است.
کد خبر : 23152

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا،‌ در حالی که تا بیست‌ و دوم هر ماه یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شد، با گذشت دو روز از این تاریخ همچنان واریز شدن یا نشدن آن برای مردم مبهم است.


روز گذشته رئیس‌جمهوری در نشست خبری خود با بیان این که امسال به دلیل کاهش قیمت نفت ما در زمینه تأمین یارانه نقدی مشکلات زیادی داریم، گفت: ما حدود 10 هزار میلیارد تومان در سال برای یارانه نقدی کسری داریم که با تک‌نرخی شدن قیمت بنزین، حداکثر 3 هزار میلیارد تومان آن را می‌توانیم جبران کنیم و باز هم 7 هزار میلیارد تومان کسری داریم، اما متعهد ماندیم که یارانه‌ها را پرداخت کنیم.


با این حال سازمان هدفمندی یارانه‌ها درباره واریز نشدن یارانه این ماه سکوت کرده است. رئیس این سازمان از دو روز پیش به هیچ تماسی از سوی خبرنگاران پاسخ نمی‌دهد. همچنین تماس‌های مکرر با تلفن‌های پاسخگویی این سازمان بدون برقرار شدن تماس بی‌نتیجه می‌ماند.


عده‌ای از مردم طی تماس با خبرگزاری آنا این نگرانی را مطرح کرده‌اند که ممکن است سرنوشتی مانند سهمیه بنزین در انتظار یارانه نقدی باشد.


پیش از این، وزیر نفت نیز به شدت از پرداخت یارانه نقدی به مردم گلایه کرده و گفته بود که بخش مهمی از درآمدهای نفتی هم اکنون صرف پرداخت یارانه نقدی می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته