دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

علیرضا امینی: «بلوک 9 خروجی 2» نیاز به رده‌بندی سنی دارد

کارگردان «بلوک 9 خروجی 2» گفت: «فکر می‌کنم در واقع برای این طور فیلم‌ها رده‌بندی سنی خاصی لازم است.»
کد خبر : 23139

علیرضا امینی کارگردان فیلم سینمای «بلوک 9 خروجی 2» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا در مورد ایده این فیلم توضیح داد: «من ایده این فیلم را از کسانی که در دور و برم زندگی می‌کردند گرفتم. خانواده‌هایی که در اطرافم بودند و داشتند قربانی می‌دادند و من شاهد اتفاقاتی بودم که برای بچه‌هایشان می‌افتاد.»


وی افزود: «البته من هم فکر می‌کردم که اینها اتفاقات خاصی نیست در صورتی که آنها داشتند قربانی می‌شدند. قربانی شدن صرفا فیزیکی نیست که بگوییم طرف مرده است. قربانی شدن روحی می‌تواند سخت‌تر هم باشد.»


امینی تصریح کرد: «من این داستان را تلخ نشان دادم اما فکر می‌کنم این تلخی برای به تصویر کشیدن این موضوع شاید کم هم باشد.»


کارگردان «بلوک 9 خروجی 2» در مورد دلیل اکران نشدن فیلمش توضیح داد: «من نمی‌توانم بگویم که چرا فیلمم اکران نمی‌شود. شما باید این سوال را از مسئولان ارشاد بپرسید. اما باید بگویم پروانه نمایش این فیلم صادر شده و منتظریم تا زمانی برای اکران فیلم مشخص شود و بتوانیم آن را اکران کنیم.»


وی در مورد ایفای نقش پررنگ و برجسته توسط ستایش محمودی، بازیگر کودک فیلم گفت: «در مورد کودکی که نقش اصلی فیلم را بازی می‌کند، باید توضیح دهم که حوزه فعالیت و رشته اصلی من بازیگری است و در این رشته تحصیل کرده‌ام و تجربه خوبی در این حوزه دارم و حتی شاید بتوانم بگویم در این خصوص تا حدودی تخصص دارم.»


وی ادامه داد: «یکی از دلایلی که این نقش خوب در آمده، تجربه من در این حوزه بود. جزئی از کارگردانی این است که بتوان از همه بازیگران بازی گرفت؛ شاید بعضی اوقات بازیگر شما کودک باشد.»


امینی در پاسخ به این پرسش که دیدن این فیلم را برای تمام گروه‌های سنی مناسب می‌داند یا باید گروه سنی مجاز برای این فیلم در نظر گرفت، گفت: «این فیلم برای گروه سنی بزرگ‌سال ساخته شده است و اصلا مناسب کودکان و نوجوانان نیست ولی برای اینکه تعیین شود چه رده سنی می‌توانند این فیلم را ببینند، باید شورای صنفی نمایش تصمیم بگیرند و مشخص کنند که فیلم برای چه سنینی مناسب نیست.»


وی ادامه داد: «من به عنوان کارگردان این اثر معتقدم به طور کلی مخاطب این فیلم بزرگ‌سال است. توصیه می‌کنم که به دلیل تلخی بسیار زیاد فیلم، خانواده‌ها بچه‌ها را برای دیدن این فیلم به سینما نبرند.»


انتهای پیام/

برچسب ها: علیرضا امینی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته