دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 خرداد 1394 - 11:33

داعش بزرگترین شکست خود در سوریه را تجربه خواهد کرد؟

نیروهای کرد سوری کنترل کامل شهرک سلوک در حومه استان رقه که در تسلط گروه داعش بود را در دست گرفتند.
کد خبر : 23132

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از العالم، شهر تل ابیض واقع در مرز سوریه با ترکیه در استان رقه قرار دارد و مهمترین مسیر امدادرسانی و ارتباطی داعش با ترکیه محسوب می‌شود.


در پی نزدیک شدن کردها به شهر تل‌ابیض و احتمال وقوع درگیری‌های شدید میان آنها و داعش، هزاران تن از ساکنان این مناطق به سمت ترکیه فرار کرده‌اند که آنکارا از ورود آنها به خاک خود جلوگیری می‌کند.


نیروهای کرد در پیشروی‌های خود به سمت شهر تل‌ابیض کنترل کامل شهرک سلوک در حومه این استان را در دست گرفتند.


نیروهای کرد سوری که تاکنون در بازپس گیری مناطق تحت اشغال داعش در سوریه نقش زیادی داشته‌اند از روز پنج شنبه حمله‌ای را برای آزادسازی تل‌ابیض و شهرک سلوک در 20 کیلومتری جنوب شرق این شهر آغاز کرده‌اند.


خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از یک فعال سوری اعلام کرد که نیروهای کرد با همکاری نیروهای همپیمان خود تلاش می کنند تا کنترل کامل مرزها با ترکیه را در دست گرفته و داعش را از این مرزها دور کنند.


این فعال سوری اعلام کرد که گروه‌های سوری در کنار کردها می‌جنگند و تاکید دارند که پس از آزادسازی شهر تل‌ابیض به سمت رقه، پایتخت خلافت خودخوانده داعش پیش خواهند رفت.


هزاران سوری در حال فرار از دست داعش


درگیری‌ها میان داعش و نیروهای کرد در این مناطق موجب آواره شدن حدود 12 هزار تن و رفتن آنها به سمت ترکیه شده است.


اغلب این سوری‌ها زنان و کودکانی هستند که از طریق گذرگاه موقتی که تحت نظارت نیروهای ترکیه است، به سمت خاک ترکیه حرکت کردند.


بنا به گزارش‌های رسمی، حدود 2 هزار پناهنده برای فرار از درگیری‌های فعلی در منطقه، از مرز گذشتند و هزاران نفر دیگر نیز در انتظار عبور از مرز هستند.


برخی گزارشهای خبری منابع ترکیه روز 2 ژوئن (2 خرداد) از رسیدن 500 سوری به مرزهای ترکیه خبر دادند؛ این افراد از درگیری‌های میان گروه تروریستی داعش و یگان‌های حمایت از کردها در شهر حسکه سوریه گریخته بودند.


خبرگزاری آناتولی به نقل از برخی منابع امنیتی تاکید کرد که ادامه یافتن درگیری‌ها در منطقه واصله واقع در میان دو شهر تل ابیض در رقه و راس العین در حسکه، میان عناصر مسلح داعش و نیروهای حمایت کرد به فرار حدود 500 سوری به سوی مرزهای ترکیه انجامید.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته