دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آبان 1396 - 12:36
در نطق میان دستور مطرح شد

انتقاد نماینده شهرضا از به کارگیری بازنشستگان در پست‌های مدیریتی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از به کارگیری بازنشستگان در پست های مدیریتی کشور انتقاد کرد.
کد خبر : 231308

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، سمیه محمودی در نطق میان‌دستور خود در صحن علنی امروز(22 آبان) مجلس شورای اسلامی، با تسلیت به خانواده جانباختگان زلزله غرب کشور و سپاسگزاری از نیروهای امدادی ،گفت:می طلبد با بسیج تمامی امکانات هر چه سریع تر مراحل آوار برداری و امدادرسانی حادثه دیدگان انجام شود.


نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی، حضور پرشکوه مردم در پیاده روی اربعین حسینی (ع)را بیانگر ادامه نهضت عاشورا و تحقق اهدف قیام امام حسین ( ع ) با محوریت عدالت، آزادی، دینداری و استکبارستیزی دانست و افزود: از تمامی مسئولان برگزار کننده مراسم از جمله سازمان های دولتی، نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی و مردم مهمان نواز شهرهای مرزی و همچنین مردم عراق صمیمانه سپاسگزاری می کنم.


وی خطاب به رییس‌جمهور و هیات دولت، گفت: ملت هوشیار و همیشه در صحنه ایران اسلامی در سال جاری شما را با هدف رسیدن کشور به جایگاهی بهتر و شایسته در ابعاد سیاسی،اقتصادی و فرهنگی انتخاب کرد و رهبر معظم انقلاب نیز معیشت مردم، تعامل گسترده با دنیا و ایستادگی مقابل سلطه طلبان را به عنوان سه محور اساسی پیش روی دولت دوازدهم قرار دادند و همچنین نمایندگان مجلس نیز با هدف بهبود وضعیت کشور به ویژه معیشت و اقتصاد مردم و همچنین خروج از رکود کمرشکن همکاری خوبی با دولت داشتند ، امیدوارم نتیجه این اعتماد با برنامه ریزی صحیح، اساسی و کاربردی هر چه سریع تر منتج به برنامه‌ریزی اصولی برای خروج از رکود، بیکاری و تورم باشد.


وی نرخ بیکاری جوانان را حدود 27 درصد اعلام کرد و افزود: متاسفانه نرخ بیکاری فارغ التحصیلان و جوانان زیر 30 سال عدد 27 درصد را نشان می دهد که می طلبد بر اساس آمایش سرزمینی برنامه های قابل اجرا در مدت زمان کوتاه ارائه شود.


این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود:همچنین عملکرد ضعیف صندوق کارآفرینی امید در پرداخت تسهیلات اشتغال این روند باید اصلاح شود و تمهیدات اجرایی مناسبی اتخاذ شود.


عضوکمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از اینکه نحوه استفاده نامناسب بانوان در جایگاه‌های مدیریتی کلان، نارضایتی‌ها را زیاد کرده است، تصریح کرد: آقای رییس‌جمهور نمی‌گذارند و اجازه نمی‌دهند را کنار بگذارید تا شاید قدری از این نارضایتی ‌ها کاسته شود.


محمودی با یادآوری سیستم مدیریتی کشور و انتقاد از به کارگیری بازنشستگان در پست های مدیریتی، یادآور شد:در پست‌های مدیریتی از بازنشستگان استفاده می‌شود و از این جهت با مشکلات زیادی روبرو هستیم. این مسئله به دلیل عدم استفاده از نخبگان و متخصصان به وجود آمده است باید از نیروهای جوان و شایسته در پست‌های مدیریتی استفاده شود.


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس جمهور، گفت: هرچند رفع مشکلات اقتصادی و بهبود معیشت مردم باید اصلی ترین هدف دولت باشد اما رفع آسیب های اجتماعی کودک‌آزاری، کودکان خیابانی و زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست را نباید فراموش کرد و باید حوزه اجتماعی به عنوان یک حوزه دارای اهمیت قلمداد کرد؛ انتظار می رود دولت شما بر خلاف دولت یازدهم با تهیه لایحه‌ای در این زمینه با توجه به برنامه ششم وضعیت بهتری را رقم بزند.


وی استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد را موثرترین روش برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود:برای جلب مشارکت عمومی استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد به عنوان موثرترین روش در مبارزه با آسیب های اجتماعی است.


نماینده مردم شهررضا در مجلس دهم، خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: مدیریت ضعیف، عدم برنامه ریزی صحیح و دستورالعمل‌های دست و پاگیر فضای کسب و کار طی سال های گذشته موجب تعطیلی واحدهای صنعتی شده و کارآفرینان دیروز به بیکاران امروز تبدیل شده‌اند؛ واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی با سازو کار منطقی انجام نمی‌شود قیمت‌گذاری و خدمات این شهرک‌ها باید به نحو مطلوب‌تری انجام شود به نظر می رسد تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت شهرک‌های صنعتی موثرتر است و باید انجام شود از سویی انتظار می رود با استفاده از مدیران توانمند در سطوح مختلف گامی موثر در توسعه صنعت بردارید.


نماینده مردم شهرضا و دهاقان درمجلس دهم،با مورد خطاب قراردادن وزیرجهاد کشاورزی،تصریح کرد: اشتغال کشور در بخش کشاورزی با وجودی که ۹۰ درصد منابع آبی کشور را استفاده می‌کند کمتر از ۱۹ درصد است؛می طلبد با فرهنگ سازی و تغییر الگوی کشت براساس آمایش سرزمینی بهره‌وری در این بخش را به نقطه مطلوب برسانید.


عضوکمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: با توجه به برخورداری شهرستان شهرضا از مصوبه احداث منطقه ویژه اقتصادی و موقعیت کاملا ممتاز جغرافیایی آمادگی خود را جهت استقبال از تمامی سرمایه گذاران کشور در این منطقه اعلام می کنم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته